שיווק ומנהל רפואי

השפעות החלפת טיפול ב-Exenatide ל-Liraglutide על האיזון המטבולי (מתוך Diabetes Care)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Diabetes Care עולה כי החלפת טיפול מ-Exenatide (ביאטה) ל- Liraglutide נסבלת היטב ע”י חולי סוכרת, ומובילה לשיפור האיזון הגליקמי והפרופיל הקרדיו-מטבולי.

בתקופת הארכה של מחקר LEAD-6, בו נערכה השוואה בין Liraglutide ו-Exenatide בחולים שקיבלו טיפול תרופתי פומי נגד סוכרת, 389 חולים שהשלימו את המחקר חולקו להחלפת טיפול מ-Exenatide ל- Liraglutide (עם העלאה שבועית של המינון מ-0.6 מ”ג ל-1.2 מ”ג ולאחר מכן לעד 1.8 מ”ג ביום), או להמשך טיפול ב- Liraglutide (במינון של 1.8 מ”ג ביום) למשך 14 שבועות נוספים.

בתום 14 השבועות מצאו החוקרים כי בחולים שהחליפו לטיפול ב- Liraglutide, חלה ירידה נוספת של 0.3% ברמות Hemoglobin A1c (7.2% ל-6.9%), לצד ירידה של 0.9 ק”ג במשקל הגוף וירידה של 3.8 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי. בקרב חולים שהמשיכו בטיפול ב- Liraglutide, לא תועד שינוי משמעותי נוסף ברמות Hemoglobin A1c (7% ל-6.9%), נרשמה ירידה נוספת של 0.4 ק”ג במשקל הגוף וירידה של 2.2 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי.

באשר לתופעות הלוואי, 3.2% מהחולים שהחליפו לטיפול ב- Liraglutide דיווחו על בחילות, ותועדו כ-1.3 אירועי היפוגליקמיה מינוריים לכל שנת-מטופל (זאת בהשוואה להערכה של 2.6 אירועים לאחר 26 שבועות עם Exenatide). 1.5% מבין החולים שנותרו תחת טיפול ב- Liraglutide דיווחו על בחילות, ושיעור אירועי היפוגליקמיה קלה בכל שנה עמד על 0.74 אירועים.

Diabetes Care; published early online 23rd March 2010

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה