שיווק ומנהל רפואי

יו”ר הר”י מביע אכזבה עמוקה מהחלטת הממשלה היום בנוגע למיגון ”ברזילי”

יו”ר ההסתדרות הרפואית, ד”ר ליאוניד אידלמן (בתמונה) פנה היום שוב לראש הממשלה על רקע החלטת הממשלה בנושא מיגון בי”ח ברזילי, והתפטרותו של מנכ”ל משרד הבריאות על רקה זה, עליה דיווחנו היום. וביקש ממנו, כמי שמשמש כשר הבריאות , לשנות את ההחלטה. לפניכם המכתב:

מר נתניהו הנכבד

ברצוני להביע את אכזבתנו הרבה על החלטת הממשלה שהתקבלה היום להעתיק את חדר מיון הממוגן של בי”ח ברזילאי למקום חלופי.

כידוע, החלטה זו עומדת בניגוד מוחלט לדעתם של אנשי המקצוע.  אם לא היה לנו די בלקחי מבצע עופרת יצוקה, הרי שהיינו מצפים שחידוש ירי הקסאמים השבוע בשבוע שעבר באזור שדרות, ימחיש את הצורך הדחוף במציאת פתרון מיידי למיגון ברזילי. במקום זאת, הצביעה הממשלה על דחייה נוספת.

יצוין כי המקום החלופי שנבחר אינו נותן מענה ראוי בשל ריחוקו ממחלקות חיוניות, שטחו הקטן מהמקום המיועד במקור ובשל  העובדה  שלא ניתן יהיה לבנות עתה מנהרה תת-קרקעית בין חדר המיון לביה”ח, ויהיה צורך בהקמת מבנה עילי, שיהיה פחות אפקטיבי במקרה של התקפת טילים.

החלטת הממשלה  מהווה אבן ריחיים על צאוורה של מערכת הבריאות ועל תקציבה המדולדל בלאו הכי. ברור לכל, כי העמדת עתודות מתקציב הבריאות עבור מיגון ברזילי יבוא על חשבון ציבור המטופלים.

אנו מודאגים מהתפטרותו של מנכ”ל משרד הבריאות ד”ר איתן חי-עם, שיושרו המקצועי לא הניח לו להשלים עם פגיעה כה  קשה במערכת. אין לי ספק

שכל מנכ”ל חדש שיתמנה, יהיה מחויב אף הוא לסטנדרטים ולשיקולים מקצועיים ולא יוכל להתפשר על עמדותיו המקצועיות על אף הלחצים הכבדים המופעלים עליו בנושא זה כמו גם בנושאים רפואיים אחרים.  לא ברור לנו כיצד תוכל המערכת לפעול כאשר לא שיקולים מקצועיים הם אלה העומדים בראש מעייני מקבלי ההחלטות .

קבלת ההחלטה בממשלה על חודו של קול מוכיחה כי השרים מבינים שמדובר בהחלטה קריטית, וכי היא התקבלה בלב כבד מאוד.

עדיין לא מאוחר מדי!! אני פונה אליך, כמי שאחראי על מערכת הבריאות בארץ, לעשות ככל שביכולתך לא לאפשר לגזירה הרעה לצאת לפועל, לא  לסכן חיי אדם ולא לקבל את התפטרותו של המנכ”ל היוצא.

                                                                        בברכה,

ד”ר ליאוניד אידלמן

יו”ר הר”י

הערת המערכת: במציאות הפוליטית של היום אולי כדאי לבקש את התערבותו של הנשיא אובמה או לפחות שרת החוץ קלינטון ? ללחצים משם נראה שיש יותר השפעה על רה”מ מאשר קול ההגיון והסבירות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה