שיווק ומנהל רפואי

כיצד תשפיע החלפת הורביץ בפרוסט על טבע ? אנליזה מאת רוני גל, בית השקעות ברנשטיין ארה”ב

בהמשך להודעה שפורסמה בכלי התקשורת על פרישתו של אלי הורביץ (בתמונה) מתפקיד יו”ר טבע ומנויו של פיליפ פרוסט ליו”ר במקומו, מנתח האנליסט הבכיר של בית ההשקעות האמריקאי ברנשטיין, רוני גל, את המשמעויות.

לטווח של השנתיים-שלוש הקרובות גל מעריך שלא סביר שיהיו שינויים במערכת ובהנהלה גם לאור העובדה שלא ידוע על חילוקי דעות בין פרוסט לחברי דירקטוריון אחרים.

עם זאת, לדעת גל, האובדן של אלי הורביץ כיו”ר הוא משמעותי. מדובר ביו”ר פעיל, בעל חשיבה אסטרטגית שהייתה לו ודאי השפעה על החלטות מרכזיות שנעשו לאחרונה (רכישות, מיזוגים, פיתוח וכד’).  יש ודאי משמעות להפסקת תרומתו כיו”ר.

יחד עם זאת למינוי של פרוסט יש גם יתרונות. פרוסט מביא איתו נסיון של הקמה וניהול חברה מרשימה כיו איווקס, ויכולת חשיבה מבריקה וזיהוי הזדמנויות. הכניסה של פרוסט לתפקידו תתרום גם כנראה למעורבות גדולה יותר של לא ישראלים.

מנגד, ההתרשמות היא שפרוסט הוא יותר איש עסקים מאשר מנהל תאגידי, אשר בנה את אייוקס באמצעות רכישות ומיזוגים תוך לקיחת סיכונים גבוהים יחסית. נראה שגם פרוסט מעורב ופעיל יותר בשוק ההון מאשר הורביץ. קיים חשש שהוא יוביל גישה אגרסיבית יותר, ואולי חשש זה יתגלה כיתרון מבחינת טבע ?…

גל מסכם את הניתוח באומרו שמבחינת המשקיעים פרישתו של הורביץ מטבע הייתה צפויה. אין הוא סבור שזה ישפיע על ערך המניה בטווח הקצר, אך השאלה של אימון המשקיעים ארוכי הטווח בהנהלת החברה ודאי תצוץ במשבר הראשון שיתרחש…נראה שפרוסט הוא המועמד הסביר להחליף את הורביץ ושניסיונו ויכולת איתור ההזדמנויות שלו עשויים להיטיב עם החברה. נראה שיהנה מפחות אימון מזה שקיבל הורביץ מהמשקיעים. עם זאת, נראה שמס’ החלטות ומהלכים חיוביים של היו”ר החדש יסגרו את פער האמינות הקיים עדיין. 

לאתר ברנשטיין

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה