שיווק ומנהל רפואי

האם אספירין מעלה את שיעור לידות-חי בנשים עם הפלות חוזרות? (מתוך הכנס השנתי ה-51 של American Society of Hematology)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-51 של American Society of Hematology עולה כי מתן אספירין בלבד, או בשילוב עם Nadroparin (פרקסיפרין), שהוא LMWH (Low Molecular Weight Heparin), אינו מביא לעליה בשיעור לידות-חי בקרב נשים עם הפלות חוזרות מסיבה לא-ידועה. לדברי החוקרים, בנשים עם הפלות חוזרות ממקור לא-ידוע אין לטפל ב-LMWH ו/או אספירין מאחר שלא צפויה תועלת מטיפול זה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אספירין ו-LMWH משמשים יותר ויותר לטיפול בהפלות חוזרות מסיבה לא-ידועה, אך אין נתונים התומכים בגישה זו.

במטרה לבחון אם לטיפולים אלו יש תועלת כלשהי, החוקרים ערכו מחקר אקראי ומבוקר, ALIFE, בשמונה מרכזים רפואיים בהולנד. המחקר כלל נשים בגילאי 18-42 שנים, שאובחנו עם הפלות חוזרות מסיבה לא-ידועה (שתי הפלות או יותר, לפני 20 שבועות היריון), שניסו להרות או היו במהלך 6 השבועות הראשונים להיריון.

בין 2004 ו-2008, המשתתפות חולקו באקראי לטיפול באספירין, אספירין עם Nadroparin, או פלסבו. ניתוח הביניים הנוכחי כלל 281 נשים שילדו לידת-חי או הפילו עד 1 ביולי, 2009.

שיעור לידות החי בקבוצת המטופלות באספירין או אספירין עם Nadroparin עמד על 67.4% ו-71.4%, בהתאמה, בהשוואה לשיעור של 70.5% בקבוצת הפלסבו.

לאור זאת שואלים החוקרים, האם יש לזנוח את התרופות הללו כטיפול בכל הנשים עם הפלות חוזרות? המחקר אינו גדול דיו בכדי לבחון אם יש קבוצות ספציפיות בהן יש תועלת בטיפול זה. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לבחון אם LMWH מגדיל את הסיכויים ללידת חי בנשים עם הפלות חוזרות ותרומבופיליה תורשתית.

מתוך הכנס השנתי ה-51 של American Society of Hematology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה