שיווק ומנהל רפואי

האם מרקר להחרפת COPD עשוי לסייע בצמצום הטיפול האנטיביוטי? (Chest)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון ינואר של Chest, עולה כי שימוש ב-Procalcitonin כביומרקר להחרפת COPD עשוי לסייע לטפל באופן אינדיבידואלי בחולים ולצמצם את החשיפה הכוללת לטיפול אנטיביוטי, שבמקרים מסוימים אינו נדרש.

לדברי החוקרים, טיפול אנטיביוטי משפיע על תהליך ההחלמה רק במקרים מסוימים של החרפות COPD.  רמות Procalcitonin עולות במהירות בזמן זיהום, הוא משוחרר כחלק מתגובת מערכת החיסון של הגוף.

החוקרים בחנו את הבטיחות והיעילות של Procalcitonin כהכוונה לקביעת הטיפול בחולה, בהשוואה לטיפול האנטיביוטי הסטנדרטי ב-208 חולים עם החרפת COPD. החולים המאושפזים חולקו באקראי לטיפול אנטיביוטי בהתבסס על רמות Procalcitonin, או לטיפול אנטיביוטי סטנדרטי.

בעת החרפת COPD, טיפול שנקבע על-פי רמות Procalcitonin הביא לירידה בשיעור המרשמים לטיפול אנטיביוטי, בהשוואה לטיפול סטנדרטי (40% לעומת 72%, בהתאמה, p<0.0001). השימוש ב- Procalcitonin לקביעת הטיפול האנטיביוטי הביאה לירידה משמעותית וממושכת בחשיפה הכוללת לטיפול אנטיביוטי למשך עד 6 חודשים.

לא זוהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות מבחינת התוצאות הקליניות או השיפור במדדי FEV1 לאחר 14 ימים או 6 חודשים. סה”כ זוהו 133 אירועי החרפת COPD בתקופה של 6 חודשים, כולל 63 מקרים בקבוצת הנבדקים בהם הטיפול התבסס על רמות Procalcitonin, ו-71 מקרים בקבוצת הטיפול האנטיביוטי הסטנדרטי. כמו כן, לא זוהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות מבחינת שיעורי החרפות COPD, צורך באישפוז, או הזמן הממוצע עד להחרפה הבאה.

לסיכום, החוקרים טוענים כי השימוש ב- Procalcitonin לקביעת הטיפול בהחרפת COPD מציע יתרון ממושך על-פני טיפול סטנדרטי , ומאפשר לצמצם את הצורך בטיפול אנטיביוטי למשך עד 6 חודשים.

Chest 2007;131:9-19.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה