שיווק ומנהל רפואי

טיפול קו ראשון בארביטוקס וכימותרפיה מונעים התפשטות סרטן מעי גס גרורתי וחזרתו ? דיווח ראשוני של מחקר חדש (הודעת החברה)

מתן ארביטוקס ((Erbitux בשילוב כימותרפיה, כטיפול ראשוני לחולי סרטן מעי גס, מנע את התפשטות המחלה וחזרתה בחולים שסבלו קודם לכן מגרורות. כך עולה ממחקר Phase 3)) אשר בחן את יעילות הטיפול בארביטוקס, בקרב חולים שלא טופלו לפני כן בטיפול אחר. החולים חולקו, אקראית, לשתי קבוצות: אחת טופלה בארביטוקס וכימותרפיה והשנייה בכימותרפיה בלבד. במחקר, שנערך במספר מרכזים בעולם, השתתפו למעלה מ1000 חולים. תוצאות המחקר יוצגו במלואם בכנס החברה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית שייערך בחודש יוני 2007 בשיקאגו, ארה”ב.

ארביטוקס היא תרופה מונחית מטרה, הפועלת באופן ממוקד בתא הסרטני ואינה פוגעת כמעט ברקמות בריאות. ארביטוקס בולמת את פעילותו של חלבון ה EGFR האחראי על חלוקת התאים הסרטניים והתרבותם המואצת, שליחת גרורות, היווצרות כלי דם חדשים המזינים את התאים ומות תאים סרטניים. התרופה הוכחה כיעילה בטיפול בחולי סרטן מעי גס גרורתי, שאינם מגיבים יותר לטיפולים הכימותרפיים. 

פרופ’ ברוך קליין, מנהל המכונים האונקולוגיים בבית החולים מאיר ובאסותא מרכזים רפואיים: “מחקר זה מצטרף למחקרים מתקדמים אחרים שהוכיחו את יעילותה של ארביטוקס לחולי סרטן מעי גס גרורתי. במחקרים אלו נמצא, כי ארביטוקס יעילה במקום שכשלו כל הטיפולים הכימותרפיים האחרים המקובלים לטיפול במחלה. לכן ניתן להסיק שאם התרופה יעילה לחולים קשים, כל שכן לחולים אצלם החל הגידול לשלוח גרורות. במחקרים קודמים נמצא כי כאשר מטפלים בחולים בשלב מוקדם, התרופה מקטינה את הגרורות וניתן להסירן בניתוח ולהציל חיי החולים”. 

ארביטוקס, אשר אושרה על ידי ה FDA וה EMEA,  ניתנת גם כטיפול בסרטן ראש צוואר.

סרטן המעי הגס הינה המחלה הממאירה השנייה בשכיחותה בגברים ובנשים בישראל. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן מדי שנה מאובחנים בישראל כ 3,200 נשים וגברים כחולים במחלה. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מדי שנה מתים כ 1,300 אנשים כשסיבת פטירתם הייתה סרטן המעי הגס. 

הערת המערכת: לאחרונה קיימנו ראיון עם פרופ’ תמר פרץ שעסק בטיפול בארביטוקס בסרטן המעי הגס. לצפייה בראיון – נא להקליק כאן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה