שיווק ומנהל רפואי

השמנת יתר מגדילה את הוצאות הבריאות בילדים (Arch Pediatr Adolesc Med)

מחקר חדש מצא כי בהתאם למצב המתואר במבוגרים, עודף משקל והשמנת-יתר בילדים מגדילה את הפניה למערכות הבריאות ואת ההוצאות הבריאותיות, בהשוואה לילדים בעלי משקל תקין.

מהמחקר עולה גם כי מרבית הילדים הסובלים מהשמנת-יתר, המגיעים לביקור שגרתי, אינם מאובחנים עם השמנת יתר. למרות זאת, בין אם אובחנו רשמית או לאו, ילדים עם השמנת-יתר מנצלים יותר את משאבי מערכת הבריאות.

לדברי החוקרים, השינוי העיקרי בנוגע לפניה למערכת הבריאות בקרב ילדים עם השמנת-יתר קשור בעליה בשיעור בדיקות המעבדה. ניתן לפרש זאת כממצא חיובי מאחר שלאחר שילד המאובחן עם השמנת-יתר, המטרה היא לבחון את הסיבוכים של השמנה. עדיין, העלויות מעמיסות מאוד על מערכת הבריאות.

הממצאים מבוססים על מחקר שכלל 8404 ילדים, בגילאי 5-18 שנים, שהגיעו לבדיקה שגרתית בין 2002 ו-2003, והיו במעקב במשך 12 חודשים. קרוב ל-58% מהנבדקיים היו בגיל 10 ומעלה, 61.2% היו אפריקאים-אמריקאים.

בהתבסס על הסיווג הסטנדרטי של מדדי BMI, 17.8% הוגדרו עם עודף משקל, 21.9% עם השמנת-יתר. רק 42.9% מהילדים עם השמנת-יתר אובחנו בפועל עם השמנת-יתר.

בהשוואה לילדים בעלי משקל תקין, ילדים עם השמנת-יתר, מאובחנת או לא, פנו בשיעור גבוה פי 5.49 ו-2.32, בהתאמה, לשירותי מעבדה. יתרה מזאת, ההוצאות הבריאותיות של ילדים עם השמנת-יתר מאובחנת, עלו על אלו של ילדים במשקל תקין, ב-172 דולרים, בממוצע.

החוקרים ציטטו שני פקטורים עיקריים התורמים ככל הנראה לתת-אבחון של השמנת-יתר בילדים חוסר יכולת להעריך ולתעד את מדדי BMI במהלך ביקורי מרפאה, והעדר תיעוד השמנת-יתר בחשבוניות, מחשש שלא יקבלו החזר כספי.

בעוד שהממצאים הנוכחיים מצביעים על כך שהעלויות הבריאותיות גבוהות יותר בילדים עם השמנת-יתר, בהשוואה לילדים בעלי משקל תקין, החוקרים טוענים כי העליה בהוצאות עשויה להיות משתלמת, מאחר ומניעת הסיבוכים של השמנת-יתר במהלך הילדות היא ככל הנראה אלטרנטיבה זולה יותר, בהשוואה להתמודדות עם הסיבוכים לאחר שכבר הופיעו בגיל מבוגר יותר.

Arch Pediatr Adolesc Med 2007;161:11-14.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה