שיווק ומנהל רפואי

אימונותרפיה תת לשונית היא Cost-Effective עבור אלרגיה הנוצרת בשל אבקת פרחים (מתוך Ann Allergy Asthma Immunol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Annals of Allergy, Asthma & Immunology, עולה כי SLIT (אימונותרפיה תת לשונית) היא cost-effective עבור טיפול במבוגרים עם אלרגיה נשימתית הנגרמת עקב pollen (אבקה הנוצרת מפרחים).

השימוש ב-SLIT מוביל לחיסכון סוציו-אקונומי על ידי הורדת הקו-מורבידיות של דלקת האף (ריניטיס) וצריכת תרופות. עובדה זו בעבר נראתה עבור הזרקת IT, אך זוהי ההערכה הקפדנית הראשונה, שנעשית במונחים של מודל אקונומי בר תוקף.

המחקר תוכנן להעריך עלויות ותוצאות של שימוש ב-SLIT הקשור עם טיפול סטנדרטי בהשוואה לטיפול סטנדרטי בלבד בבוגרים צעירים עם דלקת אלרגית באף הנוצרת בשל אבקת פרחים ואסתמה.

SLIT משפר סימפטומים ב-63.1% מהמטופלים ומונע אסתמה ב-51.8% מהמטופלים בהשוואה ל-23.2% ו-28.9% בהתאמה מהמטופלים המקבלים טיפול סטנדרטי. בהשוואה לטיפול סטנדרטי, SLIT הביא להוצאות ישירות ולא ישירות נמוכות יותר.

על פי התוצאות, העלות הכוללת של טיפול במטופלים המקבלים SLIT ירדה מתחת לזו של מטופלים המקבלים רק תרופות בשנה רביעית מנקודת המבט של מערכת הבריאות הלאומית, ולאחר שנתיים מנקודת מבטה של החברה.

ייתכן כי SLIT אינו מיועד להיות האנטגוניסט של זריקת IT אלא אופציה טיפולית נוספת. היתרון הכי טוב שלו הוא פרופיל בטיחות אופטימאלי ועצם היותו נסבל היטב על ידי המטופלים.

SLIT אינו נמצא בשימוש רשמי בארצות הברית, למרות שחלק ממומחי האלרגיות מנצלים אותו עם תוצאות משביעות רצון. באירופה המצב שונה לחלוטין, ו-SLIT נמצא בשימוש נרחב שם במדינות רבות (איטליה, גרמניה, צרפת, ספרד, פורטוגל, יוון והונגריה).

לסיכום, הבעיה רשמית בשל העובדה, ש-SLIT לא אושר על ידי ה-FDA. יש לציין כי מחקרים קליניים הנתמכים על ידי ה-FDA, מתקיימים כעת על מנת לקבל את האישור.

Ann Allergy Asthma Immunol 2006;97:615-621

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה