שיווק ומנהל רפואי

פילטרים כנגד פריונים עשויים להפחית הדבקה (מתוך Lancet)

צוות חוקרים מארה”ב ובריטניה פיתח לאחרונה אמצעי מבטיח להסרת פריונים מהדם. החוקרים תיארו את עבודתם בגיליון דצמבר של ה-Lancet.

באמצעות סקירה של מיליוני ליגנדים, מצאו החוקרים את resin L13, הנקשר באופן סלקטיבי לחלבוני הפריון.

כאשר הזריקו החוקרים דם אוגר מזוהם ע”י scrapie ל-99 אוגרים, 15 נדבקו. אולם, כאשר אותו דם עבר סינון דרך עמוד המכיל L13 לפני הזריקה, אף אחד מתוך 96 אוגרים לא נדבק ע”י scrapie.

resin L13 נקשר סלקטיבית גם לחלבוני פריון נורמאלים ואבנורמאלים בדם הומאני של אנשים הסובלים מ- Creutzfeldt-Jakob disease(CJD) ספורדי או משפחתי, מה שמראה, כי הליגנד מסוגל להסיר פריונים מדם אנושי.

כאשר ליגנדים שלTransmissible spongiform encephalopathy (TSE) משולבים במכשירים המתאימים, הם יכולים לשמש להפחתת הסיכון להדבקה בדם נגוע מחולה TSE, מוצרי דם וחומרים אחרים החשופים לזיהום ע”י TSE.

לדברי החוקרים, הסרה של זיהום CJD באמצעות ספיגה, מאפשרת להתגבר על הבעיה הקשה של זיהוי ריכוזים נמוכים מאוד של מזהמים אלה בדם, בעיקר במהלך התקופה האסימפטומטית הארוכה של המחלה, כאשר אנשים תורמים דם.

מומחים מציינים, כי עד שהפילטרים לסינון פריונים יעברו הערכה קלינית, ההגנה הטובה ביותר כנגד הסיכון להדבקה במחלת פריון עקב עירוי הינה ווידוא כי מוצרי הדם משמשים רק במצבים הכרחיים, וכאשר אי הוודאות סביב פוטנציאל הסיכון מוסברת כראוי לחולים.

Lancet 2006;368:2190-2191,2226-2230

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה