שיווק ומנהל רפואי

מחקר במרכז הרפואי אסף הרופא: כשפעוט סובל מדימום תוך רשתי יש לחשוד בהתעללות

מחקר שבוצע במחלקת הילדים במרכז הרפואי אסף הרופא מצביע על כך שכאשר מתאשפזים פעוטות הסובלים מדימום רטינלי (רשתית העין), הדבר מצביע על חשד סביר להתעללות שעברו. העבודה פורסמה בעיתון רפואת הילדים היוקרתי jurnal of pediatrics

“אחת התופעות המאפיינות את “תסמונת הילד המטולטל” היא שהילד מגיע עם דימומים ברשתית העין”, מסביר ד”ר מיקי גודלמן, רופא ילדים בכיר ומעורכי המחקר, “ואז ההתייחסות לעניין היא לא רק רפואית… מצד שני, מחקרים במבוגרים הראו כי יש מבוגרים, שסבלו משיעולים חזקים וחריפים במיוחד, שסבלו גם מדימומים תוך רשתיים. העבודה ביקשה לבדוק האם ייתכן שפעוטות שסבלו משיעול חריף וחזק סבלו, כתוצאה מכך, גם מדימום תוך עיני, שכן אם כך הדבר, הרי שהדימום נבע מהשיעול ולא מהתעללות וטילטולים”.

המחקר, שבוצע ע”י ד”ר צחי דגן ובהנחיית ד”ר גולדמן וד”ר יאיר מורד, רופא עיניים ילדים בכיר, בדק 100 פעוטות, בגיל 3 חודשים ועד שנתיים, אשר אושפזו במחלקת הילדים באסף הרופא כתוצאה משיעולים חריפים. כל אחד מהילדים נבדק ע”י רופא עיניים בכיר, כדי לבדוק האם הוא סובל גם מדימום תוך-רשתי.

“מסקנת העבודה היא חד משמעית: אף אחד מהפעוטות שאושפזו לא סבל מדימום תוך רשתי כתוצאה משיעול. כלומר: אם פעוט מגיע לרופא או לבית חולים כשהוא סובל מדימום תוך רשתי, יש לחשוד שעבר התעללות וטילטולים…”, אומר ד”ר גולדמן.

נמסר ע”י לשכת הדוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה