שיווק ומנהל רפואי

אי העברת הטיפול הפסיכיאטרי לקופות – טעות היסטורית- מתוך כנס המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות

 פיצול האישיות של מערכת הבריאות

“העברת האחריות על בריאות הגוף לקופות החולים והשארת האחריות לבריאות הנפש במשרד הבריאות היא טעות היסטורית שהחברה בישראל משלמת עליה מחיר יקר”

“האחד בינואר 2007 הוא תאריך היעד ה 13 במספר להעברת הרפורמה”, דר’ דליה גיא מהפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה קראה מעל במת הכנס “לממשלת ישראל ולחברי הכנסת לאשר את הרפורמה ולאפשר את יישומה ללא דיחוי”

הדיון ברפורמה במערך בריאות הנפש, תפס מקום מרכזי בכנס הבינלאומי שעורך בירושלים המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות. דר’ דליה גיא מהפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה קראה היום מעל בימת הכנס לממשלת ישראל ולחברי הנכנסת ליישם ללא דיחוי נוסף, את הרפורמה במערך בריאות הנפש.

דר’ דליה גיא אמרה היום: “ההפרדה שיצר חוק הבריאות משנת 95′ בין בריאות הגוף לבריאות הנפש, על ידי העברת האחריות על בריאות הגוף לקופות החולים והשארת האחריות על בריאות הנפש במשרד הבריאות, היא טעות היסטורית שהחברה בישראל משלמת עליה מחיר יקר, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הבריאותי”.

דר’ גיא הוסיפה: “כיוון שהתחום הפסיכיאטרי נשאר באחריות משרד הבריאות, התקציבים שלו נשחקו וקוצצו לאורך השנים, והחולים מקבלים טיפול חסר. משנת  95′ מנסה משרד הבריאות לתקן את הטעות עד כה ללא הצלחה: 12 תאריכי יעד שנקבעו ליישום הרפורמה במסגרתה יועבר התחום הפסיכיאטרייה מאחריות משרד הבריאות לאחריות הקופות, עברו ודבר לא השתנה. הניסיון להעביר את הרפורמה נכשל פעם אחר פעם. ממחקר שערכתי והצגתי בכנס, עולה כי האחריות לכישלון העברת הרפורמה מתחלקת בין משרד הבריאות למשרד האוצר ולקופות החולים”.

“האחד בינואר 2007 הוא תאריך היעד ה 13 במספר להעברת הרפורמה. אני קוראת לממשלת ישראל ולחברי הכנסת לאשר את הרפורמה ולאפשר את יישומה ללא דיחוי נוסף”, סיכמה דר’ גיא.

הכנס הבינלאומי השלישי שעורך המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות בישראל נפתח ביום שני ויינעל הערב בבנייני האומה בירושלים. בכנס משתתפים כ – 600 אנשי מפתח ממערכת הבריאות בארץ וכן מ 37 מדינות ברחבי העולם, המתמחים בנושאי מדיניות בריאות וניהול מערכות בריאות. הכנס מתמקד בנושאי רפורמות במערכות הבריאות.

פרופ’ אלכסנדר אבירם, המנהל המדעי של המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות  ומדיניות הבריאות בישראל אמר בכנס כי: “ניהול יעיל ומתקדם של מערכת הבריאות הוא קריטי להצלת חיים, יותר מכל טכנולוגיה מתקדמת, על כך מסכימים רוב קברניטי מערכות הבריאות באירופה ובארצות הברית”

יעל קופר תקשורת שיווקית

הערת המערכת: בקרוב, ב-20/12  יתקיים יום עיון מטעם המי”ל אשר יעסוק ביישום הרפורמה המתקרבת. לפרטים על הכנס הקליקו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה