שיווק ומנהל רפואי

תכניות התערבות מפחיתות משמעותית את הפניות לחדר מיון בעקבות אסתמה (מתוך Chest)

ממחקר חדש, שהוצג בכנס ה-72 של American College of Chest Physicians, עולה כי תכניות התערבות, הכוללת מעקב טלפוני אחר חולי אסתמה בבתי חולים עירוניים, מפחיתות את תדירות הפניות לחדר מיון, ומלוות בטיפול בריאותי טוב יותר, ובסופו של דבר איזון טוב יותר של מחלת האסתמה.

המחקר התבסס על ביקורים בחדר המיון במרכז הרפואי “טרומן” בקנזס סיטי, מיזורי,. מחצית מכלל הפניות לחדר המיון היו קשורות באסתמה, עם 57,000 ביקורים בשנה. תכנית ההתערבות נערכה בין 2002-2003, כאשר 104 חולי אסתמה פנוי לחדר המיון בחודש. מנגד, במרפאות ריאות/אסתמה נרשמו 60 ביקורים של חולי אסתמה בממוצע כל חודש.

בהתערבות, סקרו החוקרים את תיקי החולים והוראות השחרור. לאחר מכן קראו לחולים לבדיקת מעקב אחר מצבם הרפואי, וסייעו להם לקבוע תור למרפאה או לרופא המטפל שלהם.

חולים שפנו בעבר לחדר מיון בעקבות תחלואה הקשורה באסתמה, קיבלו ייעוץ וקושרו למרפאת ריאות/אסתמה, להמשך טיפול חוץ. הפניות לחדר מיון השתנו  באופן דרסטי, עם ירידה של 40% בעקבות ההתערבות (מ-104 ביקורים לפני ההתערבות ל-36 ביקורים בחודש אוגוסט האחרון).

החוקרים מסבירים כי מעקב רפואי טוב הוא קריטי בהורדת הפניות לחדר מיון, הקשורות באסתמה.

בנוסף, החולים קיבלו עזרה בהשגת מקור מימון למערכת הבריאות. פעמים רבות, שיחת טלפון אחת עשתה את כל ההבדל, וגרמה לחולה לחוש שמישהו דואג להם, ועודדה אותם לשנות את ההתנהלות בכל הקשור למחלתם.

בהתייחסות למחקר נאמר כי קשה להעביר חולי אסתמה מטיפול בחדר מיון לטיפול אמבולטורי. חולים רבים בוחרים בפניה לחדר מיון כמקור הטיפול העיקרי שלהם. תכנית התערבות שכזו יכולה לחסוך כסף רב, ולהוריד את המעמסה על המשאבים הכלכליים של מערכת הבריאות. כמו כן, ההתערבות מביאה לאיזון טוב יותר של תסמיני אסתמה, ומצמצמת את התחלואה והתמותה הקשורות במחלה. בנוסף, צויין כי אסתמה היא מחלה קשה לאיזון מצד החולה. מינון התרופות, טיפולי הצלה ושימוש מתאים במכשירים, דורשים כולם השגחה רפואית. 

Chest 2006: Abstract 108-b. Presented Oct 24, 2006

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה