שיווק ומנהל רפואי

חשיבות נושאי היגיינה בעקבות התפרצויות זיהומי שיגלה עמידים לתרופות במעונות יום (MMWR)

בגליון 5 באוקטובר של Morbidity and Mortality Weekly Report, מתארים חוקרים את התפרצויות זיהומים מסוג Shigella Sonnei במעונות יום בקנזס, קנטאקי ומיזורי, בשנת 2005, ואת הדחיפות והצורך באמצעי מניעה המבוססים על שיפור ההיגיינה.

בקנזס נרשמו 201 מקרים מאושרים, לעומת 645 מקרים ודאיים במיזורי ו-85 מקרים אפשריים, במהלך התקופה שבין מאי ודצמבר 2005. חציון גיל החולים עמד על 7 שנים בכל התפרצות.

החוקרים לא השיגו את הנתונים אודות חשיפה למעונות יום בכל הקשור להתפרצות בקנזס. במיזורי, לעומת זאת, נמצא כי 82% מהחולים או בני ביתם נחשפו למעון יום. בשתי ההתפרצויות, בודדו זנים עמידים ל-Ampicillin ו-TMP/SMX, ללא זנים עמידים ל-Ceftriaxone או Ciprofloxacin.

בהתפרצות בקנטקי, בתקופה שבין מאי ואוגוסט 2005, תועדו 148 מקרים מאושרים של זיהומי Shigella Sonnei. חציון גיל המטופלים עמד על 4 שנים, ו-93% מהמקרים כללו חשיפה ישירה או עקיפה למעון יום. הזנים שבודדו היו בעלי עמידות דומה לזו שזוהתה בשתי ההתפרצויות האחרות.

מומחי בריאות מקומיים שביקרו במעונות היום, ערכו בדיקות של המקרים בשלוש המדינות, במטרה לעודד שטיפת ידיים, ושיטות החתלה והכנת מזון נכונות. ילדים עם Shigellosis הוצאו ממעונות היום עד ששתי תרביות צואה עוקבות, לאחר טיפול, לא מצאו עדות לזיהומי S. Sonnei.

המומחים הסבו את תשומת לבם של הרופאים להתפרצויות ועמידויות S. Sonnei, וייעצו להם לשלוח בדיקות לתרביות ולתת טיפול אנטיביוטי מתאים.

לאור שיעורי העמידויות הנוכחיים ל-Ampicillin ו-TMP/SMX, אי הודאות סביב בטיחות טיפול בפלאורוקינולונים בילדים, הקשיים בניטור עמידות ל-Azithromycin, העדר חיסון מתאים, והתועלת הלא-ברורה של הוצאת הילדים ממעונות היום, יש למקד את עיקר המאמץ הציבורי למניעת התפרצויות Shigellosis בשיפור תנאי ההיגיינה.

Mor Mortal Wkly Rep CDC Surveill Summ 2006;55:1068-1071

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה