שיווק ומנהל רפואי

חיסון נגד אבעבועות שחורות עשוי להגן למשך מספר עשורים (מתוך Epidemiology)

רוב המחוסנים מוגנים לחלוטין מאבעבועות שחורות למשך מספר עשורים לאחר החיסון הראשון- כך עולה מדיווח שהתפרסם לאחרונה ב- Epidemiology.

משך ההגנה החציוני כנגד המחלה הינו 20-30 שנה, כלומר האוכלוסייה הנוכחית עלולה להיות חשופה לזיהום, אלא אם חוסנה לאחרונה. עם זאת, אחוז מסוים מאלו שחוסנו בעבר עשוי להיות עדיין מוגן נגד הצורות החמורות של המחלה.

המידע נאסף מהתפרצות אבעבועות שחורות לפני ואחרי שנת 1900 בבריטניה, במטרה להעריך את משך ההגנה שמספק החיסון.

בהתבסס על נתונים אלו, משך ההגנה החציוני נגד התפרצויות גדולות של המחלה נע בטווח של 11.7-28.4 שנים לאחר החיסון הראשון. עד 50 שנה לאחר החיסון הראשון, 78.8% מהמחוסנים היו עדיין מוגנים מפני ההופעה החמורה של אבעבועות שחורות.

לדברי החוקרים, עלינו להניח כי פרטים שחוסנו בעבר אינם מוגנים יותר מפני הזיהום, אך הרבה מתוכם עשויים להיות מוגנים חלקית מהצורות החמורות של המחלה. על-אף שמדובר לבטח בחדשות טובות למחוסנים, עדיין לא ידוע האם הגנה חלקית זו תעבוד בצורה חיובית או שלילית ברמת האוכלוסייה במקרה של מתקפה ביולוגית.

לסיכום, יש להיות זהירים מאוד. החיסון משתנה תכופות, וסביר להניח שכל המחוסנים של היום קיבלו חיסון שונה מזה שהיה לפני מאה שנה. עלינו לקוות שהחיסונים המודרניים הם אף יותר חזקים מהחיסון הישן. 

לידיעה במדסקייפ

Epidemiology 2006;17:576-581

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה