שיווק ומנהל רפואי

האם יש לערוך בדיקות סקר לאבחון שימוש לרעה בתרופות להפרעות בתפקודי זיקפה? (מתוך הכנס השנתי ה-35 של American College of Clinical Pharmacology)

מחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-35 של American College of Clinical Pharmacology מצא כי יש לערוך בדיקות סקר לשימוש לרעה בתרופות המשמשות לטיפול בהפרעות בתפקודי זיקפה, בחלק מהחולים הסובלים מהפרעה מינית כפייתית.

תרופות המשמשות להפרעה בתפקודי זיקפה הן בין התרופות הנמכרות ביותר, שיעור המרשמים הולך ועולה, וגם הדיווחים אודות רכישת התרופות ללא מרשם, הולכים ומצטברים.

החוקרים תישאלו 41 גברים שאובחנו לאחרונה עם הפרעה מינית כפייתית, בכדי לבחון את הסיכון לשימוש לרעה בתרופות מסוג זה. גיל המשתתפים עמד בממוצע על 42 שנים, 95% מהם היו לבנים, 5% היספניים.

7 חולים היו בשנות השלושים לחייהם, 6 בשנות הארבעים, 5 בשנות החמישים, 2 בשנות השישים ואחד בשנות השבעים לחייו.

לדברי החוקרים, 48.8% מהמשתתפים דיווחו על שימוש כלשהו בתרופות לטיפול בהפרעה בתפקודי זיקפה. מחצית מהמשתתפים קיבלו מרשם לתרופה, 30% השיגו את התרופות בדרכים אחרות, כמו ברחובות, 15% רכשו את התרופה דרך האינטרנט ו-5% דיווחו כי קיבלו את הכדורים מחבר.

60% מהמשתתפים דיווחו על שימוש בויאגרה, 20% השתמשו בויאגרה וסיאליס, 10% השתמשו בויאגרה, סיאליס ולויטרה.

החוקרים טוענים כי מטופלים עם היסטוריה של אוננות כפייתית או יחסי מין וירטואליים, צריכים לעבור הערכה של שימוש לרעה בתרופות אלו. הם מציעים להוסיף שאלות בנושא התרופות הללו לסקרים ארציים עתידיים. כמו כן, הם ממליצים לערוך בדיקות סקר לאבחון הפרעה מינית כפייתית בנוסף לחינוך הרופאים באשר לאפשרויות השימוש לרעה בתרופות אלו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה