שיווק ומנהל רפואי

האם הידרוקסי פרוגסטרון הוא Cost-Effective במניעת הישנות של לידה טרם המועד ? (מתוך Obstet Gynecol)

טיפול ב-17 אלפה הידרוקסי פרוגסטרון הוא אמצעי של הוזלת עלויות במניעת לידה טרם המועד בנשים עם לידות מוקדמות קודמות.

ה- American College of Obstetrics and Gynecology אישר שימוש בחומר זה על מנת למנוע הישנות של לידה טרם המועד, אך לא היה ברור אם האסטרטגיה הייתה cost-effective יחסית לאי מתן טיפול בכלל.

על מנת לחקור נושא זה, החוקרים השתמשו במודל ניתוח החלטות בכדי להשוות את ה- cost effectiveness של 17 אלפה הידרוקסי פרוגסטרון ושל אי מתן טיפול בניהול נשים עם לידה מוקדמת קודמת לפני שבוע 32, עם לידה מוקדמת קודמת בין השבועות 32 ו-37, עם לידה קודמת במועד ונשים שכלל לא ילדו בעבר.

האנליזה לקחה בחשבון את העלות של 17 אלפה הידרוקסי פרוגסטרון ואת העלויות של האשפוז והסיבוכים כתוצאה מהלידה המוקדמת. ממצאי המחקר הופיעו במהדורת ספטמבר של Obstetrics & Gynecology.

החוקרים סיכמו כי בהשוואה לאי מתן טיפול בכלל, שימוש ב- 17 אלפה הידרוקסי פרוגסטרון היה קשור עם הוזלה בעלויות בטיפול בנשים עם לידה מוקדמת קודמת ויכול להיות cost-effective בקבוצות אחרות.

ההחלטות של ה- cost effectiveness של 17 אלפה הידרוקסי פרוגסטרון עבור תוצאות אחרות, שהוערכו (עלות פר לידה מוקדמת שנמנעה וסיבוכים ניאונטליים שנמנעו), יהיו תלויות במה שהחברה מוכנה לשלם כדי למנוע סיבוכים אלו.

Obstet Gynecol 2006;108:492-499

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה