שיווק ומנהל רפואי

בדיקת PCR חדשה ומהירה מאבחנת HIV RNA בזרע (Fertility and Sterility)

בדיקת RT-PCR (reverse-transcriptase-nested polymerase chain reaction) יכולה להביא תוצאות באותו יום בהערכת זרע מעובד מגבר החיובי ל-HIV המגיע למרכזי עזרה לרבייה.

במהדורת יולי של Fertility and Sterility פורסם מחקר חדש לפיו זוגות, שהם HIV-serodiscordant יכולים להיוועץ במרפאות קליניות לגבי דרכים להביא ילדים לעולם ובאותו זמן להימנע מהעברת HIV זו לזה.

כחלק ממאמץ זה החוקרים פיתחו שיטה מהירה לבדוק זרע מעובד לנוכחות של HIV. לשם כך אין צורך בהקפאת זרע, דבר המלווה באיבוד יעילות הספרמטוזואה.

החוקרים ערכו סידרת מחקרים של בדיקת RT-PCR תוך שימוש בפלסמה ובזרע המודבקים מלאכותית וב-85 דגימות זרע מ-29 מתנדבים החיוביים ל-HIV.

החוקרים גילו כי מגבלת האבחון הייתה 20 העתקי HIV-1 RNA פר ml. HIV RNA  נראה ב-25% מדגימות זרע טריות של המתנדבים וב-7.1% מדגימות ההכנות הסופיות לפני שלב migration-sedimentation. כל הדגימות הגיעו ממשתתפים עם עומס נגיפי של לפחות 20,000 העתקי HIV RNA פר ml.

מתוך 25 דגימות ההכנה, שנבדקו לאחר הגירה ושקיעה, שתיים היו חיוביות. שתיהן הגיעו מאותו חולה, שהיה לו עומס נגיפי של 70,000 העתקי HIV RNA פר ml.

החוקרים סיכמו כי כל התהליך החל מתרומת זרע ועד לתוצאה הסופית של ה-RT-PCR ארך 8 שעות. עיכוב זה תואם את שעות העבודה של המעבדה.

Fertil Steril 2006;86:121-128

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה