שיווק ומנהל רפואי

תכניות להפעלת הגב מזרזות חזרה לעבודה (Spine)

ממחקר חדש עולה כי בהשוואה לחוברת הדרכה, פגישת ייעוץ אינדיבידואלית אחת ולאחריה קבוצת אימון מורידות את משך הזמן עד לחזרה לעבודה בחולים עם כאב גב אקוטי וסוב-אקוטי.

מהנחיות Clinical Standards Advisory Group (CSAG) באשר לכאבי גב עולה כי עדיף לחזור כמה שיותר מוקדם לפעילות ושיקום.

במחקר השתתפו 80 נבדקים בגילאי 18-65 עם אירוע ראשון של כאב גב פשוט הגרם להם להעדר מהעבודה או לעבוד בתנאים שונים למשך פחות משנה אחת. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצה 1 (n=37) או קבוצה 2 (n=43). המשתתפים בקבוצה 1 קיבלו חוברת ייעוץ בנושא הגב ופגישת ייעוץ אחת, ולאחריה טיפול סטנדרטי כפי שנקבע ע”י הרופא הכללי. המשתתפים בקבוצה 2 קיבלו את חוברת ההדרכה, פגישת ייעוץ אחת, ותכנית שכללה הערכה מלאה, ומיד לאחריה טיפול אינדיבידואלי, ולאחר מכן כיתות פעילות למשך שבוע-שבועיים.

בהשוואה לקבוצה 1, המשתתפים בקבוצה 2 יצאו למספר גדול יותר של ימי חופשה, עם ירידה של 35% בכמות הזמן מחוץ לעבודה מתחילת המחקר. על-בסיס חזרה מהירה לעבודה, העלות המשוערת שנחסכה בעקבות הטיפול הנלווה בכאב גב נעה בין 250 פאונד (300 יורו), ו-578 פאונד (694 יורו) לכל חולה.

לאור התוצאות עולה כי עלויות התכניות החדשות לכאבי גב מתקזזות בהחלט כתוצאה מחזרה מהירה לעבודה. פשטות התכניות הללו ניתנת ליישום במספר מקומות, כולל בתי חולים, מרכזי רפואה ראשונית או רפואה תעסוקתית.

Spine. 2005;30:1235-1241

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה