שיווק ומנהל רפואי

האם שתלי סיליקון בחזה מסוכנים לבריאות? (מתוך journal Analytical Chemistry)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אפריל של journal Analytical Chemistry,, עולה כי נמצאו רמות גבוהות של פלטיניום בשיער, בחלב אם ובדגימות אחרות מנשים, שיש להן שתלי סיליקון ג’ל בשדיים. הממצאים מייצגים דאגה חדשה, שהועלתה בנוגע לשתלי סיליקון בחזה, שנאסרו לרוב הנשים בשנת 1992 בשל מחלוקת בנוגע לבטיחות שלהן. כיום ישנם שני יוצרים, שמנסים להחזיר שתלים אלה לשימוש כללי.

רוב השאלות מרוכזות באפקטים של זליגת סיליקון ולא הפלטיניום, הנמצא בשימוש בייצור השתלים.

במחקר השתתפו 16 נשים, שהיו להם שתלים במשך 14 שנה בממוצע, והן הושוו לנשים ללא שתלים. רמות הפלטיניום בציפורניים, בשיער, בשתן ובחלב אם היו גבוהות יותר בנשים עם שתלי סיליקון בהשוואה לנשים ללא שתלים. הרמות היו גבוהות פי 100 בחלב אם ופי 1700 בשתן.

המחקר מראה כי הפלטיניום המשוחרר הוא בצורה ראקטיבית מסוכנת. הדבר חשוב לנשים, שיתכן ותהיה להם זליגה מהשתלים בגוף שלהם ולנשים צעירות, ששוקלות להניק את ילדיהן. המחקר טען, שהפלטיניום היה בצורה, שהייתה יכולה לפגוע בבריאות הנשים.

לאור ממצאי המחקר הוגשה עתירה ל-FDA לדחות את ההחלטה על שתלי סיליקון החדשים ע”י קבוצה, שממנה את המחקר ללא אינטרסים כלכלים בייצור השתלים.

לא היה ברור כיצד תוצאות המחקר ישפיעו על הבדיקה של ה-FDA. כשנשאל מנהל Center for Devices and Radiological Health ב-FDA לגבי תוצאות מחקר הפלטיניום הוא השיב שאם יש מידע, שמשפיע על תהליך הבדיקה של השתלים הם יבדקו אותו בדיקה יסודית.

שתי החברות המייצרות שת שתלי הסיליקון שוללים את הממצאים האחרונים באומרם, שמידע דומה הוצג לפני שה-FDA ביצע את החלטתו הראשונית.

יועץ החברות יצא בהצהרה, שלאחר מעבר על מגוון מחקרים שונים, לא קיימות בעיות בריאותיות הקשורות לפלטיניום בנשים עם שתלים בחזה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה