שיווק ומנהל רפואי

הביטוח הרפואי בארהב יחזיר את העלות של מבחן סינון להשתלת ICD

תוכנית הביטוח הרפואי הארצית בארצות הברית (U.S. Medicare ) החליטה לשלם עבור המבחן, שקובע אם אדם, הנמצא בסיכון לעצירה פתאומית של הפעילות הקרדיאלית, זקוק להשתלת דה-פיברילטור (ICD). מבחן זה יכול להפוך את השימוש בדה-פיברילטורים ליותר יעיל.

ICD (Implantable cardioverter defibrillators) הוא מכשיר המושתל בבית החזה, שעושה רגולציה אלקטרית לקצב הלב ובודק אם יש עצירה בפעילותו.

ההחלטה התקבלה היות ויש עדות מחקרית רחבה, שמראה, שחולים עם סימפטומים של אריטמיות מסכנות חיים ושהמבחן לשינויים בגלי T אצלם היה חיובי, נמצאים בסיכון גבוה לאירועים קרדיאליים פתאומיים כולל מוות, ואילו חולים, שתוצאות המבחן שלהם היו שליליות, נמצאים בסיכון מינימלי.

שליש מתוך 1.3 מליון אמריקאים עם אריטמיות לא צריכים ICD, תת אוכלוסיה זו של אנשים ניתנת לזיהוי והגדרה ע”י מבחן שינויי גלי T (Microvolt T-Wave Alternans test). למרות זאת, אין לצפות, ששימוש יותר נפוץ במבחן הסינון, יוריד את השימוש ב-ICD.

מבחן סינון זה יכול לעודד את הקרדיולוג להבין, שיש חולים שהוא יכול להמשיך לטפל בהם וחולים אחרים, שהוא יכול לשלוח להשתלת ICD.

הביטוח הרפואי ישלם 322$ פר מבחן סינון ל-ICD. החברה דורשת מהרופאים 30,000$ עבור המכונה המבצעת את המבחן ו-75$ עבור סנסור חד פעמי.

חצי מהחולים המתאימים לעבור את המבחן מכוסים ע”י הביטוח הרפואי הארצי. החצי האחר מכוסים ע”י ביטוחים פרטיים, לרבים מהם עדיין לא החזירו את עלות הבדיקה. תוכניות Medicare פועלות במספר מדינות וכבר מכסות את עלות המבחן, אך ההחלטה הארצית לכיסוי העלות קובעת הגדרה סטנדרטית ועדיין לא מכסה את המבוטחים הפרטיים.

הערת מערכת: גם בארץ נראה, שהשימוש ב- ICD עדיין נמוך מאוד ביחס להיקף האוכלוסייה, שהשתלת ICD עשויה להועיל לה. האיגוד הקרדיולוגי הציע למשה”ב לאמץ קריטריונים, שיאפשרו בחירה מושכלת של מטופלים, שיש הגיון רפואי וכלכלי להשתיל בהםICD, וייתכן שביצוע מהלך דומה של מימון בדיקת התאמה עשוי להועיל גם אצלנו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה