שיווק ומנהל רפואי

מזוז ליו”ר ועדת סל הבריאות: לעכב המלצות הועדה עד לאחר הבחירות (YNET)

אתר YNET מעדכן הערב במבזק כי היועץ המשפטי לממשלה פנה ליו”ר ועדת סל הבריאות, הפרופ’ מורדכי שני, והמליץ בפניו שהועדה לא תקבל או תודיע על המלצותיה/החלטותיה עד לאחר הבחירות, וזאת כיוון שכל החלטה שתתקבל עלולה להוות חומר תעמולה לבחירות הקרובות.

נכון לשעה זו לא ברור אם יו”ר הועדה מתכונן להיענות לפנייתו של היועץ המשפטי. כזכור, הודיעו חברים בועדה שאם תקציב הרחבת הסל לא יוגדל לסד”ג של 350-400 מיל’ ש”ח, הם יתפטרו מהועדה והועדה תחזיר את המנדט על בחירת התרופות והטכנולוגיות לממשלה.

הערת המערכת: כזכור, בשנה שעברה, רה”מ שרון הפתיע את הועדה בכך שתקציב ההכללה הורחב ברגע האחרון וכתוצאה מכך הגיע תקציב העדכון לסד”ג של 350 מיל’ ש”ח. השנה, כשהבחירות עוד שבועיים, לא היינו מוציאים מכלל אפשרות שאולמרט, גם כשר אוצר וגם כממשיכו של שרון, יאפשרו הרחבה לסד”ג דומים, ואולי אף יותר…מבחינת הקהיליה הרפואית אפשר כמובן לקוות לכך מבלי להתייחס להשלכות הפוליטיות. בעניין זה כדאי לציין ששר הבריאות בפועל, יעקב אדרי , הכריז לאחרונה, כי הוא תומך בתקציב הרחבת סל קבוע לפי 2% מסך תקציב סל הבריאות. חשוב מכך, השר ציין, ששר האוצר ורה”מ בפועל, אהוד אולמרט, הודיע לו על תמיכתו בהצעת חוק זו…

בכל מקרה, אחת השאלות המטרידות בדיוני סל הבריאות הזה, היא התקציב המיועד לפי הפירסומים השונים (הלא רשמיים) להרצפטין לאינדיקציה חדשה של סרטן שד מוקדם. ע”פ הפירסומים עלות ההכללה של תרופה זו בלבד תוקצבה ב-124 מיל’ ש”ח (כשכלל התקציב הקיים כרגע הוא 165 מיל’ ש”ח), כאשר אינדיקציה זו עדיין לא אושרה מבחינה רפואית. למאמר מערכת בנושא – הקליקו כאן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה