שיווק ומנהל רפואי

NICE מפיץ המלצות לעיון והערות בטיפול בהפטיטיס C כרוני בדרגה קלה (NELM)

ה-NICE הבריטי הפיץ הנחיות הנוגעות לשימוש ב-interferon alfa, ב-peginterferon alfa ו-ribavirin בטיפול בהפטיטיס C כרוני בדרגה בינונית עד חמורה בינואר 2004. כעת ה-NICE מרחיב את ההנחיות לטיפול בהפטיטיס כרוני בדרגה קלה, ומפיץ מסמך שבו הוא מבקש את התייחסות והערות המומחים לפני הפצתו כהנחיות סופיות. להלן עיקר ההמלצות המוצעות:


  • טיפול בקומבינציה הכולל  peginterferon alfa-2a ו-ribavirin או peginterferon alfa-2b ו- ribavirin , הינו מומלץ בהתוויות המאושרות של תרופות אלה כחלופה לטיפול של הפטיטיס C כרוני בדרגה קלה.

  • טיפול מונותרפיה עם peginterferon alfa-2a או peginterferon alfa-2b מומלץ בהתוויה המאושרת של תרופות אלה כחלופה טיפולית של הפטיטיס C כרוני בדרגה קלה למטופלים שאינם סבילים ל-ribavirin או שיש להם התווית נגד לתרופה זו.

  • הטיפול במשולב צריך להימשך באופן נורמלי 24 שבועות לחולי הפטיטיס C כרוני בדרגה קלה הקשור לסוג וירוס 2 או 3 של HCV .

  • לאנשים עם הפטיטיס C כרוני בדרגה קלה הקשור ל-HCV מסוג 1,4,5,6 טיפול ראשוני בקומבינציה מומלץ למשך 12 שבועות. אם העומס הויראלי יורד פחות מ-1% של הרמה בתחילת הטיפול לאחר 12 שבועות, יש להמשיך בטיפול למשך 48 שבועות. יש להפסיק את הטיפול במידה והעומס הויראלי בשבוע 12 עובר את ה-1% מהרמה ההתחלתית.

  • אנשים עם הפטיטיס C כרוני במצב קל אשר מטופלים ב-peginterferon alfa בלבד, ללא קשר לסוג הוירוס, יש לבדוק לאחר 12 שבועות. המשך הטיפול עד 48 שבוועת רק במידה והעומס הויראלי פחת לרמה של פחות מ-1% מהרמה ההתחלתית.

  • קורסים טיפוליים חוזרים אינם מומלצים באנשים שטופלו בקורס הראשון בטיפול קומבינציה או בטיפול מונותרפי עם peginterferon alfa במידה ולא הושגה תגובה משמעותית הבאה לידי ביטוי בעומס הויראלי לאחר 12 שבועות.

  • טיפול בקומבינציה או במונותרפיה עם peginterferon alfa אינה מומלצת במטופלים עם הפטיטיס C כרוני בדרגה קלה, שהם צעירים מגיל 18, או אלה שיש להם כבד מושתל.

NICE מצפה לקבלת תגובות עד ה-9 למרץ כדי שניתן יהיה להפיץ את ההמלצות עד ה-21 במרץ.

לדיווח ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה