שיווק ומנהל רפואי

המרכז הרפואי אסף הרופא מדווח על הצלחה לסדנא ייחודית לטיפול ביתר לחץ דם

סדנא ייחודית לטיפול באנשים הסובלים מיתר לחץ דם, המתקיימת בשירמ (שירותי רפואה משולבת) במרכז הרפואי אסף הרופא, רושמת הישגים: 16% מקרב משתתפי הסדנאות הפסיקו ליטול תרופות, 42% הפחיתו את מינון התרופות שנטלו ובקרב  67% מבין המשתתפים נרשמה ירידה בערכי לחץ הדם בשיעור של לפחות 10 יחידות (מ”מ כספית).

בסדנאות, המתקיימות מזה כשנתיים, השתתפו עד היום מעל  100 מטופלים שסבלו מיתר לחץ דם. הסדנא, המועברת ע”י רופא MD וצוות נטורופתים, מאפשרת למשתתפים לרכוש כלים מעשיים באורח החיים שיאפשרו להם לשפר באופן משמעותי את איכות חייהם, וכל זאת תוך שימת דגש על תזונה, התמודדות עם לחצים, תנועה ואיזון נפשי-רגשי.

הסדנא כוללת 16 מפגשים שבועיים בני 4 שעות כל אחד. בכל מפגש משתתפי הקבוצה צועדים במרץ ביחד, עושים יוגה, אוכלים ביחד ארוחת ערב בריאה שהוכנה לפי עקרונות בישול המתאימים להורדת יתר לחץ דם, שומעים ביחד הרצאה מעניינת בנושא ומקיימים שיחה קבוצתית, שמטרתה לסייע לחברי הקבוצה להתמודד עם לחצים שונים ועם השינויים באורח החיים, אותם הם לומדים במסגרת הסדנא.

“תופעות הלוואי הצפויות למשתתפי הסדנא”, אומר ד”ר דני קרת, רופא MD ונטורופת, “הם הפחתה במשקל, שיפור הכושר הגופני, הורדת הכולסטרול ושומני דם, הגברת האנרגיה ושיפור החיוניות”.

יתר לחץ דם היא אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות במאה ה 21, וכיום כבר ידוע שהיא קשורה לאורח החיים המערבי (תזונה לא מתאימה, העדר תנועה מספקת, מתחים ולחצים). סיבוכי המחלה: מחלות כליה, פגיעה בראייה, פגיעה במערכת העצבים, מחלות לב וכלי דם ושבץ מוחי. מטרת הסדנא, לדברי מארגניו, היא לתת לגוף-עצמו את ההזדמנות לבצע את עבודת הריפוי וההחלמה, תוך יצירת תנאים מתאימים.

סדנא נוספת תיפתח ב 16/2/2006

מקור הידיעה – דוברות אסף הרופא.

הערת המערכת:  נתונים מרשימים. יש להניח שאלו שהפסיקו בנטילת התרופות או הפחיתו את המינון הם אלה ששמרו על רמות לחץ דם תקין או שהשתייכו לקבוצה של ה-67% מהמשתתפים  שהפחיתה את רמות לחץ הדם בלפחות 10 מ”מ כספית…. יהיה מעניין כמובן לקבל נתונים מלאים יותר ויש לקוות שיבוצע גם מעקב ארוך טווח אחר המשתתפים שיהווה בסיס להשוואה לסיכון לאירועים באוכלוסיה דומה המקבלת טיפול סטנדרטי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה