שיווק ומנהל רפואי

בדיקות Oncotype DX לסרטן השד יבוצעו במימון חברת הביטוח ב…ארה”ב (מדסקייפ)

החברה האמריקאית,  Genomic Health , הודיעה ביום שישי האחרון שמדיקייר (המקביל בארץ לקופות חולים) הסכימה לממן את עלות הבדיקות של החברה, אשר קובעות את הסיכוי של אישה שבוצע בה איבחון מוקדם של סרטן השד להשגת שיפורריפוי ע”י כימותרפיה. הודעה זו גרמה לעלייה בשערי המניות של החברה ב-35%…

ע”פ הודעת החברה, ה- National Heritage Insurance Co שהיא החברה המפעילה את תכנית מדיקייר בקליפורניה, גיבשה מדיניות חיובית לתמיכה בבדיקת סרטן שד מסוג  Oncotype DX.

כל התביעות למדיקייר לכיסוי עלות הבדיקה מבוצעות כיום ע”י ה-NHIC מכיוון שהבדיקה מבוצעת במעבדות חברת גנומיק הממוקמת בקליפורניה.

הבדיקה, שעלותה היא 3,400 $, החלה להיות משווקת ב-2004, כאשר ב-9 החודשים הראשונים של 2005 היא בוצעה בקרב 5,000 מטופלים, וזאת בהשוואה ל-500 בלבד בשנה הראשונה שבה הושקה הבדיקה.

125,000 נשים מאובחנות מידי שנה עם גידולים סרטניים רגישים לאסטרוגן אשר לא התפשטו לקשרי הלימפה, והן אלה שמועמדות לבצע את הבדיקה, אשר כאמור אמורה לזהות אילו גידולים צפויים להישנות לאחר ניתוח וטיפול בתרופות הורמונליות, ובאילו מקרים הטיפול יצליח.

לדיווח במדסקייפ

הערת המערכת: בארץ, בדיקות אלה ניתנות לביצוע ע”י אונקוטסט-טבע המייצגת את חברת Genomic Health בישראל. למיטב ידיעתנו, הבדיקות אינן מאושרות עדיין במסגרת סל הבריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה