שיווק ומנהל רפואי

שימוש בתרופות הומיאופטיות בטיפול במחלה כרונית

מחקר תצפיתי שפורסם לאחרונה, בוחן את השימוש בתרופות הומיאופטיות במסגרת הטיפול בחולים הסובלים ממחלות כרוניות. במחקר התצפיתי השתתפו 6544 חולים הסובלים ממחלות כרוניות שפנו לקבלת טיפול ללא אשפוז בבית-חולים הומיאופטי.

בכתבת ביקורת הבוחנת את המאמר מצויין כי המחקר איננו כולל קבוצת השוואה ולכן המחקר איננו מספק הערכה אמינה אודות יעילות הטיפול ההומיאופטי.

עוד נכתב כי השיטה ששמשה לקביעת שינוי במצב הבריאות הסתמכה באופן מוחלט על דיווחי ההערכה העצמית של הנבדקים שהשתמשו בסקאלה סובייקטיבית. במאמר הביקורת מצויין כי מדובר בשיטת הערכה חלשה מאוד וכי העדר מדידות אובייקטיביות בנוגע לשיפור מגביל מאוד את מידת התקפות של הממצאים.

בנוסף, מציין המבקר כי לא ניתנו במחקר פרטים אודות התרופות ההומיאופטיות ששימשו במחק ואודות חומרת מצב המחלה או גורמים פוטנציאליים אחרים שהיו יכולים להוביל לשיפור במצב החולים.

לסיכום נכתב כי המחקר מעיד כי אנשים רבים מרגישים תועלת בשימוש בטיפולים ובתרופות ההומיאופטיות, אך לא מובאת הדגמה של יעילות התרופות ההומיאופטיות. בנוסף, מצויין, תוצאות המחקר סותרות ממצאים של סקירה מערכתית שפורסמה ב-Lancet השנה, שבה נבדקו 110 מחקרים בתרופות הומיאופטיות ו-110 מחקרים בתרופות קונבנציונאליות, שמצאה כי לתרופות ההומיאופטיות אין יתרון על-פני פלצבו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה