שיווק ומנהל רפואי

הסנאט האמריקאי קורא לתעשיית התרופות להמנע מפרסום מוצרי מרשם בשנתיים הראשונות של שיווק התרופה (דהמרקר)

הסנאט האמריקאי קורא לחברות התרופות להמנע מפרסום ישיר לצרכנים במהלך השנתיים הראשונות שלאחר השקת תרופה חדשה. הרקע לדרישה זו הוא העלייה בהוצאות על רכישת תרופות מחד, והבעיות הבטיחותיות הקיימות בשימוש בתרופות חדשות בעיקר.

עד כה נענתה לבקשה זו רק חברת BMS . לפי הדיווח משקיעות כיום חברות התרופות בארה”ב כמיליארד דולר בשנה על פרסום ישיר של תרופות מרשם, גידול של מעל 30% בהשוואה להיקף בשנת 2000.

במסגרת הדיון בסנאט הועלו אף טענות כנגד חברות התרופות על הסתרת מידע על תופעות לואי מסוכנות של תרופות, הטעיית רופאים ע”י מסירת מידע חלקי, גביית מחירים מופרזים על תרופות מצילות חיים והפעלת העוצמה הכלכלית לצורך יצירת השפעה פוליטית לקידום חקיקה שתשרת את האינטרסים של התעשייה.

לכתבה בדהמרקר

הערת המערכת: דיווחנו לאחרונה גם על התנגדות חריפה לפרסום תרופות מרשם שעלתה במסגרת ועידה של הסתדרות הרופאים האמריקאית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה