שיווק ומנהל רפואי

יצרני המזון מתקוממים נגד הצעת החוק להגבלת פרסום של מוצרי מזון בשעת צפיית שיא (דהמרקר)

בעקבות כוונת החקיקה להגביל פרסום של מזון לילדים בשעת צפיית שיא בטלויזיה כדי למנוע השמנת יתר מקומם את תעשיית המזון. בכתבה בדהמרקר מצוטט רוני קוברובסקי, מנכ”ל קוקה קולה ישראל ונשיא ההתאחדות למזון הטוען שנסיונות דומים של חקיקה במקומות אחרים בעולם לא הועילו, ושמדובר בחקיקה פופוליסטית.

לדיווח בדהמרקר

הערת המערכת: אין ספק שמדובר בהצעת חקיקה בעייתית. בניגוד לסיגריות ששם אין חולק ואין עוררין על הנזק שהן גורמות ועל הצורך להטיל מגבלות ואזהרות בפרסום, במוצרי מזון השאלה מורכבת יותר. האם דגני בוקר שמועשרים בויטמינים ומינרלים אך לעומת זאת מכילים כמות גדולה של סוכר והם עתירי קלוריות ייחשבו כמוצר הגורם להשמנת יתר ? מה עם “במבה” מועשר בויטמינים ? שוקולד מריר דווקא נמצא כמוריד סיכון למחלות לב – באיזו קטגוריה לסווג אותו מבחינת הצעת החוק הזו ?

הכוונה אולי טובה, אך נראה שהצורך בחינוך מוקדם לתזונה נכונה ולמניעת השמנה אינו בהכרח צריך להוביל לצנזורה והגבלות בפרסום. הקושי לקבוע גבולות ברורים בין מזון “משמין” ל”בריא” גם יקשה מאוד על היישום.

יש אולי מקום להוסיף אזהרה בולטת בפרסומים של מוצרי מזון נוספים שלא מומלץ לצרוך מעל כמות מסויימת, או לחייב הבלטה של כמות הקלוריות וכד’, אך ככלל נראה לנו שדווקא פרסומים פוזיטיביים וקמפיינים המחנכים לתזונה נכונה ומאוזנת (שיש מקום אולי לרתום את יצרניות ומשווקות מוצרי המזון הגדולות למימון מסעות כאלה) עשויים להיות אפקטיביים יותר. בתיאבון !

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה