שיווק ומנהל רפואי

תוכנית פעילה לכאב גב עשויה לסייע בחזרה מהירה לעבודה (Spine)

בהשוואה למתן ספר עצות, פגישת ייעוץ אישית מפחיתה זמן היעדרות מהעבודה לאנשים עם כאב גב אקוטי, על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון יוני של Spine.

קווים מנחים של קבוצת ייעוץ לסטנדרט קליני בכאבי גב (CSAG) מציעים כי עדיף להתחיל מוקדם יותר באימון אקטיבי ושיקום. עלות תוכנית מהירה לכאב גב בבית חולים מנעה את יישומה. עם זאת, קיימת הוכחה כי גישה פשוטה יכולה להיות יעילה לכאב גב.

בבית חולים מחוזי עם חדר טיפולים וייעוץ, וכן חדר כושר שיקומי, 80 אנשים בגילאים 18-65 עם מספר אירועי כאב גב פשוט אשר גרמו להם להעדר מהעבודה חולקו באקראי לקבוצה 1 (n = 37) או קבוצה 2 (n = 43). קבוצה 1 קיבלה ספר ייעוץ ופגישת ייעוץ אחת, ולאחריה טיפול סטנדרטי כפי שהורה המטפל. קבוצה 2 קיבלה ספר ייעוץ, פגישת ייעוץ אחת ותוכנית גב הכוללת הערכה מלאה ולאחריה טיפול יחיד אחד ושיעורי אימון למשך שבוע עד שבועיים.

בהשוואה לקבוצה 1, קבוצה 2 נעדרה 7 ימי פחות מהעבודה, כלומר ירידה של 35% מזמן ההיעדרות מתחילת המחקר. על בסיס חזרה מוקדמת לעבודה, חיסכון מוערך בעלות באמצעות תוכנית פשוטה היה בין £250 (US$367, €300) ל-£578 (US$850, €694) לכל מטופל.

מיגבלות מחקר היו העדר מהעבודה שלא בהכרח פוגע בתפוקת התעשייה, הערכה פחותה של חסכון העלויות, חוסר יכולת להעריך היענות מטופלים בקבוצה 1, העדר סמיות וזמן מעקב קצר.

התוצאות מצביעות על כך כי עלויות התוכנית משליכות על חזרה מהירה לעבודה. הפשטות של התוכנית תביא לשימושה באזורים אחרים, כולל בתי חולים, מרכזים רפואים ועוד.

Spine. 2005;30:1235-1241

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה