שיווק ומנהל רפואי

ניהול התערבותי משפר תוצאות של טיפול באסתמה בילדים (Arch Pediatr Adolesc Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי גישה חדשנית לניהול התערבותי של מחלות במסגרת הפעלת תכניות בריאות, יכולה להגדיל את מספר הימים ללא תסמיני מחלה בילדים עם אסתמה. עם זאת, גישה זו מעלה את עלות הטיפול באסתמה.

במחקר השתתפו 638 ילדים עם אסתמה, שהיו במעקב ב- 42 מרפאות ראשוניות, שהוקצו באופן אקראי לאחת משתי גישות לניהול התערבותי או לטיפול רגיל.

גישה אחת נקראת PLE, והיא מתרכזת בשיפור הטיפול ע”י הקנייה של ההנחיות הרשמיות לטיפול באסתמה לרופאים במרפאה הראשונית. הגישה השנייה נקראת PACI וייחודה הוא התאמה של הטיפול המתאים באסתמה בכל מרפאה.

נמצא כי בהשוואה לטיפול רגיל, PLE ו- PACI הביאו לעלייה שנתית בימים ללא תסמיני מחלה לחולה, של 6.5 ו- 13.3 ימים בהתאמה. העלות השנתית לחולה אסתמה של PLE, PACI ושל הטיפול הרגיל, היו 504$, 1292$ ו- 385$ בהתאמה. ב- PLE וב- PACI, יחס העלות-תועלת לחולה, יחסית לטיפול רגיל, היה 18$ ו- 68$ לכל יום ללא תסמיני מחלה שהתווסף, בהתאמה.

במאמר מערכת מלווה כותב המחבר, כי מנקודת הראות של המערכת, ניתן להעריך את הצורך בבדיקה של יחס העלות-תועלת להתערבויות יעילות, אך מנקודת המבט של הורי החולים, ההשלכות הכלכליות אינן רלוונטיות.

Arch Pediatr Adolesc Med 2005;159:428-434,498-499.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה