שיווק ומנהל רפואי

סווג חדש לחולים הסובלים מכשל לבבי עם דה-קמפנסציה חריפה , מתוך jc 436, ה JAMA, למנויים-חינם!

פרסום חדש מציע שיטה לקלסיפיקציה, סווג דירוג הסיכון , של חולים, הסובלים מכשל לבבי עם דה-קומפנסציה חריפה (ADHF acute decompensated heart failure).

הסווג החדש מציע  שקלול של אוריאה בדם (BUN), קריאטינין ולחץ דם סיסטולי, כאשר התוצאה המשולבת מאפשרת להעריך את הסכנה לתמותה בבית החולים במהלך אשפוז על רקע של אירוע אי ספיקה.

על מנת לבנות מודל סיכון רבדי, החוקרים אספו מידע לגבי יותר מ- 33,000 אישפוזים על רקע של ADHF .

לאחר מכן בדקו החוקרים  את אמינות כושר החיזוי של המודל על כ-  32,000 אישפוזים נוספים. הגיל הממוצע של החולים במחקר היה 72.5 ו- 52% מהם היו נשים.

נמצא כי הגורם המנבא הטוב ביותר למוות היה רמה גבוהה של BUN. הגורם השני היה לחץ דם סיסטולי של מתחת ל- 115 מ”מ כספית,  והשלישי היה קריאטינין גבוה בדם.

לפי המודל ניתן היה לבנות קבוצות סיכון שונות, כאשר הסכנה למוות נעה בין 2.1% ל- 21.9% בקבוצות השונות.

הסיכון היחסי למוות היה פי  12.9 גבוה יותר בקבוצה בעלת הסיכון הגבוה, לעומת הקבוצה בעלת הסיכון הנמוך.

החוקרים מצייניםכי הופתעו לגלות שבעזרת 3 גורמים בלבד, ניתן להעריך נכונה את הסיכון של החולה. החוקרים הוסיפו, כי העובדה ששניים מתוך שלושת הגורמים קשורים בתפקוד כלייתי, מדגימה את החשיבות של תפקוד הכליות בחולי ADHF.

הערת המערכת: כהמשך לנטיה העולמית ההולכת וגוברת ליצור שיטות ניקוד וקווי מנחה ברורים, אשר משפרים את הזיהוי והטיפול בתחלואת לב וכלי דם, מחקר זה מוסיף נדבךליכולתנו להעריך את הסיכון של חולה אי ספיקת לב עם כשל לבבי חד בעזרת 3 מדדים מקובלים ופשוטים. לשיטה פשוטה וזמינהזויכולה להיות חשיבות רבה לאופן המעקב ולאינטנסיביות הטיפול בחולים אלה.

למדדים אלה יש ודאי גם חשיבות קלינית לחולים הנמצאים במעקב בקהילה.

למאמר


Risk Stratification for In-Hospital Mortality in Acutely Decompensated Heart Failure, Gregg C. Fonarow, JAMA. 2005;293:572-580.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה