שיווק ומנהל רפואי

רוש ו-GSK נמצאו אשמות בהפרת הקוד האתי באנגליה (BMJ)

באנגליה, שתי חברות, הופמן לה רוש, ו-GSK נמצאו אשמות בהפרת הקוד האתי של התעשייה הפרמצבטית שם.

רוש נמצאה אשמה בכך ששלחה מכתב לכ-14,600 מטופלים שבעבר קיבלו מרשם לקסניקל. הרשויות שדנו במקרה, לאחר תלונה של אנשי רפואה, מצאו כי המכתב היווה פרסום ישיר לצרכן, שאסור באנגליה, מכיוון שחלק ניכר מהקבוצה שקיבלה את המכתב, כבר לא עשתה שימוש אקטיבי בתרופה זו, ולכן יש לראות בכך פרסום ישיר ועבירה על הקוד.

GSK נמצא אשמה בכך שפרסמה מידע בעיתון ה-Sunday Times באופן כזה שהרשויות מצאו את הפרסום כלא מאוזן ועשוי לעודד מטופלים לבקש מהרופא שלהם מידע או קבלת מרשם של הסרטייד מתוצרת GSK, לטיפול באסתמה.

לדיווח ב-BMJ

ניתן לעיין בקוד האתי של התעשייה הפרמצבטית הבריטית – כאן

הערת המערכת: כזכור פרסמנו כאן לאחרונה (נובמבר 2004 ) כי הקוד האתי של התעשייה הפרמצבטית בישראל אושר ע”י כל הגורמים, ואף ניתן מכאן לעיין בקוד הישראלי. . עד כה, למיטב ידיעתנו,  לא פורסם על אף מקרה של תלונה או פסיקה הנוגעת להפרה של הקוד, דבר שצריך לשמח את כולנו…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה