שיווק ומנהל רפואי

ה-BMJ מתנצל בפני ההאשמות שהטיח בתחילת החודש באלי-לילי בהקשר למסמכים הנוגעים לפרוזאק (BMJ )

כתב העת הרפואי הנודע, ה-BMJ מביע צער והתנצלות כלפי חברת אלי-לילי. כזכור ב-1/1/05 פרסם העתון מאמר לפיו ניתן היה להבין שחברת אלי-לילי הסתירה מידע חסוי הנוגע לפרוזאק בעת חקירה שהתקיימה לפני כעשור על רקע תביעה נגד החברה לפיה השימוש בפרוזאק גרם לרצח והתאבדות.

והנה פחות או יותר לשון ההודעה של ה-BMJ :

“ההצהרה שלהלן ניתנת בעקבות חקירה שנוהלה ע”י ה-BMJ לאור תלונתה ופנייתה של חברת אלי-לילי. החקירה מצאה כי כל המסמכים שסופקו ל-BMJ שהיו או מסמכים של אלי-לילי או שהיו בידי אלי-לילי, נחשפו והוצגו במהלך בירור התביעה שהוגשה בזמנו. בסוף המשפט, כל המסמכים נשמרו ע”י בית המשפט או נחשפו ע”י אלי-לילי והועברו לידי עורכי הדין של התביעה, בהתיחס לתביעה הקשורה בפרוזאק.

ה-BMJ לא התכוון לטעון שאלי-לילי גרמה לכך שהמסמכים היו חסרים. כתוצאה מן החקירה עולה בבירור שהמסמכים לא היו חסרים. ה-BMJ מקבל כי אלי-לילי פעלה באופן נאות בכל הקשור לגילוי נאות של מסמכים הקשורים לאותה תביעה. ה-BMJ שמח ליישר את ההדורים ולהתנצל לפני אלי-לילי בגין הצהרה זו, אשר אנו כעת חוזרים ממנה, אך אשר פרסמנו בזמנו בתום לב”.

BMJ  2005;330:211 (29 January), doi:10.1136/bmj.330.7485.211-a

הערת המערכת: סוף טוב הכל טוב…אישית שמחנו לידיעה ולהסרת הטענות. מנסיוננו והכרותנו עם חברת אלי-לילי בישראל אנו סבורים שמדובר בחברה השומרת על רמת אתיקה וגילוי נאות גבוהים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה