לאחר שאתמול נמסר כי פייזר עומדת לדווח על קיפאון בגידול במכירות ברבעון האחרון של 2004, מסתבר שפייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם, השיגה גידול של 7% במכירות הרבעון בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2003. היקף המכירות של פייזר ברבעון הגיע ל-14.9 מיליארד $.
הגורם העיקרי להשגת הגידול הוא העלייה של 23% במכירות הליפיטור לרמת מכירות של 3.3 מיליארד $ ברבעון זה. גם מכירות תרופות ה-COX-2 עלו בסיכומו של דבר ברבעון, למרות העצירה בגידול החל מ-17/12 כאשר דווח על המחקר שבו נמצא קשר בין שימוש בסלברה לעלייה באירועים קרדיווסקולרים.
הרווח הנקי שפייזר מדווחת עליו “קפץ” מרמה של 602 מיל’ $ ברבעון המקביל ב-2003, ל-2.8 מיליארד $, אך הגידול הדרמטי הזה קשור לכך שברבעון המקביל בוצעה הפרשה גדולה לתביעות בסך 3.4 מיליארד $.
התוצאות של כל שנת 2004 מלמדות על רווח נקי שנתי של 11.4 מיליארד $ לעומת 3.4 מיליארד $ אשתקד. היקף המכירות עלה מ-44.7 מיליארד $ ב-2003 ל-52.5 מיליארד $ ב-2004.
למרות התוצאות המעודדות הללו, בסופו של דבר, בעיקר על רקע תחזיות האנליסטים, מציין מנכ”ל פייזר בסקירת המנהלים, כי החברה עומדת בפני אתגרים רציניים בשנים 2005-2007 . מס’ תרופות מרכזיות של פייזר עומדות לפני תפוגת פטנט בשנים אלה, לרבות נורבסק, שתרם לרבעון האחרון של 2004 1.25 מיליארד $ מכירות.
במכירות ויאגרה ברבעון האחרון הייתה ירידה ל 8% והן הסתכמו ב-469 מיליון $, בעיקר על רקע התחרות מצד סיאליס ולויטרה. במכירות בארה”ב ירדה ויאגרה ב-18% בהשוואה לרבעון האחרון של 2003. עם זאת, פייזר מדווחת שויאגרה עדיין תופסת 71% נתח שוק בתחום התרופות לטיפול באין אונות.
עוד מדווחת פייזר בסקירתה כי היא הגישה 5 תיקים חדשים ל-FDA ברבעון זה.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!