שיווק ומנהל רפואי

ארגוני בינ”ל של חברות התרופות הכריזו על מדיניות דיווח מרצון של מחקרים קלינים על תרופות משווקות המבוצעים על ידם (oneword )

ארבעה ארגוני חברות תרופות בינ”ל בארה”ב אירופה ויפן יצאו בהצהרה משותפת על עקרונות דיווח מרצון של מידע הנוגע למחקרים קלינים המבוצעים במימון תעשיית התרופות.

היוזמה לפרסום מרצון במאגרי מידע זמינים לקהל הרחב היא לכל המחקרים הקלינים של תרופות אשר כבר אושרו לשיווק.

המידע יפורסם במשך שנה מיום אישור התרופה לשיווק, ושנה לאחר השלמת המחקרים הקליניים (post-marketing trials ) .

מידע שוטף יכלל גם בדיווחים, כמו גם קישורים למחקרים על תרופות אשר פורסמו בעיתונים רפואיים. עם זאת, נתונים מממחקרים שהם רגישים מבחינה מסחרית ושיווקית לא יפורסמו במאגרים הגלויים הנ”ל. 

בריאן אגר, המנהל הכללי של הפדרציה הפרמצבטית האירופאית אמר שיוזמה זו היא בתמיכת חברות פרמצבטיות מובילות כמו GSK, אסטרא-זנקה, פייזר, סנופי-אוונטיס ונוברטיס, אשר עד כה הביעו את תמיכתם ביוזמה. 

הפירסומים הראשונים במתכונת זו צפויים להתפרסם החל מ-1/7/05 . אגר הוסיף שהפיכת המידע לציבורי, בין אם הוא חיובי או שלילי, ולא רק למחקרים שהסתיימו אלא גם כאלה שנמצאים בביצוע, הינו צעד משמעותי של התעשייה בהשגת שקיפות גדולה יותר.  

אנליסטים של התעשייה הפרמצבטית רואים את הצעד באופן חיובי מבחינת התעשייה אך לא בהכרח בעל השפעה על מחירי המניות של היצרנים. הצעד הוא טוב למטופלים וטוב לחברות מכיוון שבכך ימנעו האשמות על הסתרת מידע חשוב לציבור. לצעד תהיה השפעה על התדמית של התעשייה, אך כנראה שלא יסייע בנושאים הקשורים לחבות/אחריות המוצר.

לדיווח ב-oneword

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה