שיווק ומנהל רפואי

ה-FDA דוחה הביקורת ווהטענות לגבי 5 התרופות ש”הואשמו” ע”י חוקר בכיר של הסוכנות באי בטיחות

ה-FDA דוחה ביקורת שנשמעה ע”י אחד החוקרים המועסקים ע”י הרשות, דיוויד גרהם,  במהלך עדות בסנאט, לפיה טען שהסוכנות לא הייתה אובייקטיבית מספיק ונכשלה בהגנת בריאות הציבור מפני תרופות מסוכנות. במהלך עדותו, שהתייחסה לפרשת הויוקס, הצהיר גרהם שגם כיום יש מס’ תרופות לא בטוחות הנמצאות בשוק.

גרהם התייחס ספציפית לתרופות קרסטור (הסטטין של אסטרה-זנקה), סרבנט (לטיפול באסטמה של GSK ) , בקסטרה (מקבוצת ה-COX-2 של פייזר) רואקוטן (לדלקות עור של רוש), ומרידיה (של אבוט). בתגובה, טען מנכ”ל FDA , מר גלסון, שהתרופות הללו נמצאו כבטוחות ויעילות.

מנכ”ל ה-FDA צוטט כאומר שהוא מודאג מהיקף התביעות ההיסטריות שאינן מבוססות. לגבי טענת גרהם שה-FDA “מקורב” מידי לתעשיית התרופות, טען גלסון שהתעשייה עצמה ודאי מופתעת מטענה זו. “אני עצמי מקדיש זמן רב לעסוק בתלונות של התעשייה נגד ה-FDA “.

אנליסטים מציינים שהאירוע של גרהם מגיע בעיתוי לא טוב מבחינת התעשייה שכן השוק סובל כעת מחוסר אימון וחששות בעקבות פרשת היוקס.

לדיווח ב-firstword

ובאותו עניין, בעקבות התבטאויותיו של גרהם, חוקר ה-FDA בעדותו בסנאט, מניותיה של אסטרה-זנקה, יצרנית הקרסטור, ירדו ב-10% ביום שישי האחרון. גם מניות GSK איבדו 4% מערכן בעקבות התייחסותו של גרהם לסרבנט. GSK הודיעה מייד שכל האירועים הקשורים לתמותה נבחנו ע”י ה-FDA וכתוצאה מכך אף התווספה “מסגרת שחורה” עם אזהרה בעלון התרופה, עוד באוגוסט 2003.

אסטרה זנקה הכריזה שה-FDA עצמו הצהיר שאין כל חששות לבטיחות התכשיר. החברה הצהירה “קיבלנו הצהרה היום מההנהלה הבכירה של ה-FDA שאין כל חששות הנוגעות לבטחות הקרסטור”. הצהרה שכפי שניתן לקרוא בתחילת הידיעה אכן נמסרה ע”י מנכ”ל ה-FDA בהתייחסות לחמשת התרופות שגרהם התייחס אליהם.

לדיווח ב-firstword

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה