שיווק ומנהל רפואי

לפי מיזכר (לא רשמי) של ה-FDA כ-27,000 איש סבלו מהתקפי לב ומוות כתוצאה מהשימוש בויוקס

לפי מזכר המתפרסם היום ע”י ה-FDA , מוצגת הערכה לפיה כ-27,000 איש אשר השתמשו בויוקס בין השנים 1999 ל-2003, סבלו מהתקפי לב ומוות כתוצאה מהשימוש בויוקס.

במזכר שהוכן ע”י ד”ר גרהם מובעת אף ביקורת כלפי חברת מרק, יצרנית הויוקס על רקע אופן הטיפול של החברה במימצאים מוקדמים ממחקרים קלינים שהצביעו על עלייה בסיכון להתקפי לב, בהשוואה לנפרוקסן.

החברה הסבירה בזמנו את הסיכון הקרדיווסקולרי הגבוה יותר בשימוש בויוקס בהשוואה לנפרוקסן בכך שהנפרוקסן הוא בעל תכונות המגינות על הלב. גרהם כותב, לא בלי אירוניה, ש”להסביר עלייה בסיכון היחסי של פי 5 ביחס לנפרוקסן בכך שהנפרוקסן הוא בעל תכונות המגינות על הלב, היה צריך צריך להפוך את נפרוקסן לתכשיר היעיל ביותר בשוק להגנה לבבית…” . לטענת גרהם אין שום עדויות מחקריות מבוססות על יכולת ההגנה הלבבית של נפרוקסן.

מחברת מרק נמסר שאין כל דרך אמינה להעריך נתונים אלה מכיוון שלא קיים מידע מוצק לגבי כמות ואופי השימוש בויוקס, ושהערכה שבה נוקב גרהם אינה אלא ספקולציה.

ה-FDA מציין בהודעתו שלמרות שהתזכיר אינו מייצג את עמדתה הרשמית של ה-FDA (בשל העובדה שטרם בוצעה הערכה מלאה שלו), ה-FDA סבר שיש חשיבות ציבורית לפרסם את המסמך.

לדיווח ב-firstword

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה