שיווק ומנהל רפואי

פאלם, איך יכולנו לחיות בלעדיו פעם ? סיפורו האישי של ד”ר אלכסנדר חמלין במאמר אורח

סיפור אישי: שמי ד”ר חמלין אלכסנדר. אני רופא משפחה בקיבוץ גלעד. עד לפני חצי שנה לא ידעתי מה זה PALM וקינאתי בקנאה “לבנה-אפורה” באנשים שיודעים לעבוד ולהשתמש בו. לפני חצי שנה החלטתי-אני רוצה לנסות “ללמוד את ה MEDIA”, במקרה הרע אני מפסיד רק כסף… וכסף זה בכל זאת זה רק כסף… 

קניתי והסתכלתי על מכשיר כמו אינדיאני מסתכל על “רובה צלפים”, מה לעשות אתו? איך ללמוד? תאמינו או לא אך תוך מספר שבועות (בלי ידע קודם בתחום PDAPersonal Digital Assistans או Handheld שמייחד בתוכו Palm, Palm Pilot, Pocket PC) התחלתי להבין, להשתמש וללחוץ נכון על כפתורים כד לקבל מידע רצוי. לאחר חודש של שימוש, במהלך שירות מילואים פעיל (כשיש שפע של זמן וילדים “לא מפריעים”-בטוח שיסכימו אתי רבים) העברתי כל מספרי טלפונים ל-PALM ואמרתי “כי טוב!”.

פתאום נעשה סדר בבלגן של שנים…יכולתי להעביר כל היומנים המרובים וחתיכות נייר ל”ארכיון משפחתי”. חיפוש טלפון של רופא עמית או טלפון של מחלקת אשפוז בב”ח נעשה בקלות במספר שניות…לא היה צורך לכתוב ביומן אותן משימות שלא בוצעו ביום הקודם אלא הן היו מועברות בקלות בלחיצת Stylus-עפרון של Palm– ליום שרציתי להעביר.

Palm לקח על עצמו הרבה תפקידים של חפצים אחרים: הוא העיר אותי בבוקר כמו שעון מעורר (בעדינות ורכות של מוזיקה שבחרתי לעצמי), הוא צלצל לי ברגע שהיתי חייב להתקשר ולתפוס “אישיות עמוסה”, בעזרתו צילמתי פריחות מוזרות שראיתי במרפאה ובערב חיפשתי “תמונות מוזרות דומות” בספר Of Clinical Dermatology Color Atlas & Synopsis, חישבתי מינונים תרופות, השארתי לעצמי הודעות קוליות תוך כדי נסיעה באוטו לעבודה.. ורק אחרי חודש..הבנתי שלא הכרתי עשירית מאפשרויות של.Palm  הערך האמיתי שלו בכך שהוא עשוי להכיל בתוכו מידע רב אופקים הנחוץ בעבודה יום יומית וברגעים מיוחדים של התמודדות עם מטופל. Palm זה ספריה שלמה של ספרי רפואה ומדע.! 

כעת, לאחר 6 חוד’ של גלישות כמעט יום יומיות באינטרנט לצורך חיפוש תוכנה מעניינת הצלחתי להכיר, לפי דעתי 80% של אתרים ותוכנות (בעלי מקצועיות ורצינות עבודה) לשימוש רופאים. הפסקתי לסחוב בתיקי ספרים מרובים של תרופות,  Manuals, Atlas וכול’.

Palm-“חמוד וקטן”- החליף בעצמו כל מידע שבנייר.

ברצוני לשתף קהל של רופאים מתלבטים (לקנות או לא לקנות PDA), משתמשים מתחילים ואולי גם מנוסים בניסיון שצברתי על “בשרי השרוף”. ברור לי שבכתבה אחת לא ניתן ללמד מה ובאיזה סדר לעשות, לכן בחרתי להתחיל בתוכנות שימושיות שניתן להטעין בחינם ורק בהמשך לעבור לאתרים ותוכנות שניתן לרכוש בתשלום ושהם יחודיים וספציפיים יותר. מכיוון שאני רופא משפחה ותחום התעניינות שלי הוא רחב זה עשוי לעזור לקהל רחב של רופאים ובמיוחד רופאים ראשוניים.

נתחיל מאתר http://www.freewarepalm.com/

תחת קטגוריה MEDICAL תמצאו תוכנות רבות של ..
   Calculator
   Database     Diet  
   Fitness
   Reference
  Utilities

שניתן להעביר בחינם, ללא תשלום.

באופן אישי אני יכול להמליץ על MedCalc v5.1 , מחשבון רפואי המחשב מינונים תרופות, Q-Tc, Peak flow, BMI, משקל גוף אופטימלי, Steroid equivalence, Pregnancy calculator, Iron deficit, Coronary heart disease risk בס”כ 68 נוסחות “המקילות על החיים לכל רופא ורופא” לא תלוי במקצועו הספציפי.

עוד תוכנה שימושית לרופאי משפחה ולרופאי ילדים, אחיות טיפת חלב היא Shots 2004 v5.1 המכילה טבלת חיסונים המומלצים לילדים ולמבוגרים על פי המלצות של ..

reference guide to the July-December 2004 Childhood Immunization Schedule, a collaboration of the Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP), the American Academy of Pediatrics (AAP) and the American Academy of Family Physicians (AAFP), and the 2003-2004 Adult Immunization Schedule, recommended by the Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP)..

תוכנה מכילה גם פירוט של כל חיסון וחיסון, מועד מתן, התוויות, אופן מתן, הזהרות וכול’.

Eponyms v1.82 תוכנה אטרקטיבית המכילה over 1,520 medical eponyms, ( כולל פירוט של כל אחד ואחד) מתחומים של מחלות עור, מחלות זיהומיות, מחלות עצבים וכול’. אם אתה כמוני לא תמיד זוכר איך לכתוב נכון בלועזית סימן Murphy (ולא Merphy) רגישות המופקת באזור כיס מרה האופיינית בדלקת חריפה של כיס מרה-זאת תוכנה בשבילך!!!

PalmEKG v1.1 תוכנה המכילה תרשימים רבים של אק”ג תקין ועם הפרעות קצב שונות עם הסבר וניתוח נתונים. תוך כדי צפייה בתרשים (שניתן להגדיל או להקטין) ניתן לקבל מידע על גלים, הארכת מקטעים, קצב לב.

כמובן תוכנה מאפשרת, לאחר קבלת תרשים אק”ג מאחות במרפאה, להשוות אותו עם סטריפים בPalm- ולהימנע מטעות רפואית.

אם המידע שאני מעביר מעניין ומועיל אני מבטיח להמשיך…(ויש עוד מלא מידע מעניין וחשוב)

ד”ר חמלין אלכס

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה