שיווק ומנהל רפואי

אנליסטים מעריכים תביעות נגד MSD של נפגעים אפשריים מהשימוש בויוקס בהיקף של 10 מיליארד $

אנליסטים בארה”ב מעריכים ש-MSD צפוייה לתביעות נזיקין בהיקף של 10 מיליארד $, בעיקר בארה”ב, שבה כבר הוגשו עוד לפני ההודעה על הפסקת השיווק 2 תביעות ייצוגיות. 

 ע”פ הערכת החברה בין מאי 1999 לאוגוסט 2004 נרשמו 105 מיליון מרשמי ויוקס בארה”ב בלבד. ההערכה היא שכ-20 מיליון מטופלים השתמשו בתרופה. אין עדיין הערכה מטעם החברה להיקף המשתמשים מחוץ לארה”ב, אך העיתון הפיננשיאל טיימס העריך את מס’ המשתמשם בכ-70 עד 80 מיל’ איש.

הנקודה המרכזית בתביעה אפשרית תהיה מה היה ידוע בחברה על הסיכונים הכרוכים בשימוש לפני הפסקת שיווקה, והאם מידע זה בא לידי ביטוי בעלון התרופה בדרך של אזהרות שימוש מתאימות.

הערכת האנליסטים היא שבין 400-600 אלף משתמשים צפויים לטעון לבעיות קרדיווסקולריות הקשורות לשימוש בויוקס. בהנחה של 12% שיעור הצלחה בתביעות שיוכיחו קשר, ועלות פיצוי למקרה של 150,000 $ בממוצע, העלות הכוללת מסתכמת ב-8.2 מיליארד $. הערכה אחרת עליה מדווח בעתונות האמריקאית היא שהיקף התביעות עלול להגיע גם לסד”ג של17 מיליארד $, בדומה להיקף שחברת וייאט נתבעה בגין תרופת הדיאטה שלה fen-phen .

האנליסטים מציינים ש-MSD נחשבת לחברה בעלת ערכים אתיים הדוגלת בגישה גלוייה ופתוחה, דבר המסביר את החלטתה, וכמובן גם החשש לתביעות אפשריות.

שאלה אחרת שנדונה בעתונות האמריקאית היא אם תפקיד מנכ”ל החברה בסכנה. חברי מועצת המנהלים צוטטו כמביעים תמיכה במנכ”ל הנוכחי, גילמרטין. מרבית המומחים בניהול משברים מעריכים כי גילמרטין ישמור על תפקידו שכן לו אולץ להתפטר היה מתווסף משבר זה למשבר הנוכחי ואף מעצימו.

לדיווח ב-firstword

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה