שיווק ומנהל רפואי

נוברטיס שמדווחת על תוצאות רבעוניות מצוינות מכריזה על פתיחת המו”מ עם אוונטיס, עובדה שעדיין לא גורמת לסנופי לסגת מהצעת ההשתלטות העויינת…(one word )

נראה שאפשרות המיזוג בין נוברטיס לאוונטיס עושה צעד אחד קדימה היום. נוברטיס הודיעה על פתיחה רשמית של מו”מ למיזוג עם אוונטיס, ותגובת אוונטיס הייתה שהיא מקדמת בברכה את ההכרזה. אמנם מדובר בשלב מוקדם, עוד לא נדון מחיר העיסקה, אך אין ספק שמדובר בשלב חשוב. נוברטיס הודיעה כזכור שתתחיל מו”מ אחרי קבלת הזמנה מאוונטיס (הזמנה שהגיע) ולאחר שתשתכנע שהממשלה הצרפתית אינה מתנגדת למהלך.

ההודעה על פתיחת מו”מ הפתיעה כיוון שלא דווח עדיין על הודעה רשמית של ממשלת צרפת לפיה היא מסירה את התנגדותה.

תמיכה למהלך קיבלה נוברטיס דווקא מחברה שוויצרית אחרת: רוש. מנכ”ל רוש שהוא גם היו”ר הנכנס של ארגון החברות הפרמצ’ באירופה הצהיר שהארגון יפעל כנגד הממשלה הצרפתית במידה והיא תתנגד למיזוג בין נוברטיס ואוונטיס. מנכ”ל רוש צוטט כאומר שהדבר החשוב ביותר הוא לאפשר לחברות לפעול באופן שיגביר מחקר ופיתוח ויחזק את התעשיה הפרמצבטית בכלל.

לדיוווח ב-one word

חברת סנופי הודיעה שלמרות ההכרזה של נוברטיס, היא עדיין מאוד בטוחה שההצעה שלה להשתלטות על אוונטיס עדיין רלבנטית ובעלת סיכוי רב למימוש.עד ה-5 למאי הועדה למסחר בארה”ב אמורה לאשר את ההצעה של סנופי, למרות תכנית אוונטיס להנפקת אופציות לבעלי מניות אוונטיס למקרה שבו תחול הרעה במצב העסקי של סנופי (בעיקר קיים חשש לטיב ההגנה מפני תחרות גנרית בפלוויקס). סנופי טוענת שתכנית זו אינה מקובלת וסבירה. 

לדיווח המלא ב-one word 

בינתיים, נוברטיס מדווחת על רבעון ראשון מעולה מבחינת הגידול במכירות: מכירות דיובאן עלו ב-  30% והן מתקרבות לקצב מכירות שנתי של 3 מיליארד $, גליבק גודל ב-51%, וזומרה (Zometa ) ב-21% .

גם בלמיסיל נרשם גידול של 26%, ובזלמק – 240% גידול (המוצר הושק רק בשנה האחרונה), ואלידל – 70% גידול.

הרווח של נוברטיס גדל ברבעון האחרון ב-22% והסתכם ב-1.3 מיליארד $. אין ספק שתוצאות מצויינות אלה מעמידות את נוברטיס בעמדת פתיחה מצויינת לקראת המגעים עם אוונטיס על מיזוג אפשרי.

לדיווח ב-one word

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה