שיווק ומנהל רפואי

פייזר מכריזה על תכנית ”נוסע מתמיד” למשתמשי הויאגרה (One word )

פייזר משיקה “כרטיס נאמן” למשתמשי ויאגרה, אשר יעניק למשתמש של 6 מרשמים, מרשם חופשי ללא תשלום אחד. זאת במאמץ להמשיך ולהוביל את שוק הטיפול בבעיות זקפה (ED ) .

מנהל השיווק העולמי של ויאגרה מסביר שמדובר בתכנית דומה לזו המקובלת ב”נוסע מתמיד” הנהנה מהטבות על נאמנותו לחברת תעופה מסויימת. מרשם הבונוס יכיל את מספר הכדורים הממוצע שהיה ב-6 המרשמים הקודמים (בין 7-8 בממוצע).

דובר פייזר מסביר שהחברה הגיע למסקנה שזהו זמן מתאים להעניק הטבות ותמריצים למטופלים בויאגרה. יש מספר הגבלות לקבלת הבונוס כמו למשל הגבלתו רק לרוכשים מרשמים בתשלום ולא באמצעות כיסוי ביטוחי. הכרטיס עצמו שיינתן למשתמשים הנאמנים יהיה עם תוקף בלתי מוגבל.

המהלך הוא כמובן חלק מאסטרטגיית ההגנה של פייזר על שליטה בשוק, לאור כניסתם של המתחרים החדשים לשוק ה-ED (הסיאליס של אלי-לילי והלויטרה של באייר).

האנליסט רוברט הזלט טוען שמבין שתי המתחרות החדשות נראה שסיאליס היא דומיננטית ואטרקטיבית יותר למטופלים, בעיקר בגלל ההשפעה של התרופה למשך 36 שעות, ואי רגישותה לאוכל.

מאידך, דוברי פייזר טוענים שמשך ההשפעה הארוך יותר אינו בהכרח יתרון: “משתמשים בויאגרה כשצריך ורוצים, לא כשלא רוצים..” . כמו כן מדגישים הדוברים כי את ויאגרה ניתן לצרוך עם מזון ואלכוהול.

לדברי האנליסט הזלט, סיאליס תופסת כעת (נכון ל-12/4/04) נתח שוק של 19% מתוך המרשמים החדשים ל-ED בארה”ב , לפי נתוני IMS . ויאגרה עדיין תופסת 65% מהמרשמים החדשים (ירידה מ-78% בתחילת 2004). להערכת הזלט, סיאליס אינה מאיימת על ההגמוניה של ויאגרה, והיוזמה החדשה של פייזר באמצעות “כרטיס הנאמן” עשוייה לשמור ואולי אף להחזיר לויאגרה נתח שוק.

לדיווח ב-oneword

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה