שיווק ומנהל רפואי

הנחיות חדשות של ACOG לטיפול בכאב כרוני של האגן (Obstet Gynecol)

ה- American College of Obstetricians and Gynecologists פרסם הנחיות חדשות לגבי הגישה הקלינית לחולות עם כאב כרוני של האגן (chronic pelvic pain).

הפאנל קובע כי נראה שהבעיה שכיחה מכפי שהוערך בעבר, וכי לעיתים קרובות יש קושי בביסוס האבחנה ובמתן טיפול יעיל.

מגוון מצבים גניקולוגיים ושאינם גניקולוגיים יכיולים לגרום לכאבים. בדרך כלל הטיפול מכוון כנגד הגורמים הספציפיים, אולם לעיתים הגורם אינו ברור ויש לתת טיפול שיקל על התסמינים.

ההגדרה של כאב כרוני של האגן מתארת כאב שאינו מחזורי, נמשך 6 חודשים לפחות ומערב את האגן, קיר הבטן הקדמי, הגב התחתון ו/או העכוז, והינו רציני מספיק לגרום נכות או להצריך טיפול רפואי. גורמים לכאב כוללים אנדומטריוזיס, interstitial cystitis, ותסמונת המעי הרגיז.

בכמחצית מהנשים ישנו סיפור של התעללות גופנית או מינית, עובדה היכולה להיות קשורה במרכיב פסיכולוגי או נוירולוגי, אך גם בהורדה של הסף הגופני לכאבים.

טיפולים הנתמכים בהוכחות עקביות (level A) כוללים שילוב של גלולות למניעת הריון לדיסמנוראה ראשונית, אגוניסטים של gonadotropin-releasing hormone לכאב הקשור באנדומטריוזיס או לתסמונת המעי הרגיז, מעכבי COX-2 ו- NSAIDs אחרים לכאב בינוני, פרוגסטין יומי במינון גבוה לכאב הקשור באנדומטריוזיס וב- pelvic congestion syndrome, וטיפול לפרוסקופי בנגעי אנדומטריוזיס מדרגות I עד III.

טיפולים הנתמכים בראיות חלקיות בלבד (level B) כוללים גירוי של העצב הסקרלי, תוספי מגנזיום וויטמין B1 לדיסמנוראה, הזרקות  ל- trigger points וטיפול בשדה מגנטי להפחתת הכאב, וטיפול ב- acupuncture, acupressure ו- transcutaneous nerve stimulation (TENS) לדיסמנוראה ראשונית. כריתה של הרחם יעילה ב- 75% עד 90% בהקלת כאב הקשור בדרכי המין.

Obstet Gynecol. 2004;103:589-605

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה