שיווק ומנהל רפואי

דקסון חוייבה לפצות גינקולוג ב-250,000 ש”ח לאחר שטענה שקיבל שוחד והעדיף חברה מתחרה (הארץ)

חברת דקסון נדרשה השבוע ע”י בית המשפט לפצות את ד”ר אברהם ניסנקורן, גינקולוג מחולון,  ב-250,000 ש”ח כפיצוי על כך שהחברה האשימה אותו בקבלת שוחד מחברה מתחרה (שרינג גרמניה).

מעשה שהיה כך היה: ביולי 1995 הגיעה תעמלנית של חברת דקסון, אפרת לבני-לוי לביקור במרפאתו של ד”ר ניסנקורן. בדיווח שהעבירה למנהלת התחום הגינקולוגי בחברה דאז, אירית וילדר, סיפרה לבני-לוי שד”ר ניסנקורן טען בפגישה שאם חברת דקסון מעוניינת בכך שיתמוך ויקדם את מוצריה עליה לנהוג כמו מתחרתה, שרינג, ולתגמל את הרופאים במתנות כדוגמאת פלאפון.

במכתב תקיף וסוער ששלחה אירית וילדר לפרופ’ משיח, מי שהיה אז יו”ר איגוד הגינקולוגיה, מחתה וילדר על התנהגות הרופא ואף הגדירה את מעשיו כשוחד. האיגוד הפיץ את המכתב למס’ חברים וקיים דיון ובדיקה. ד”ר ניסנקורן הכחיש, וחברת שרינג הכחישה כל מתן הטבה או שוחד. הנושא ירד מסדר היום של האיגוד, אך ד”ר ניסנקורן שחש נפגע תבע את דקסון, והשבוע כאמור, החליטה השופטת ציפורה ברון לחייב את דקסון בפיצוי.

במהלך המשפט התברר ממסמכים שונים שגם חברת דקסון נהגה לחלק מדפסות לייזר, פקסים וכד’ לרופאים. החברה טענה שהציוד נמסר לרופאים ומרפאות שעסקו במחקר ועריכת סקרים עבורה כפיצוי לזמן ולמאמץ שהשקיעו, ולא לקידום מכירות מוצרי החברה.

לדיווח המלא בהארץ

הערת עורך מדור “שיווק ומנהל רפואי” :

כמעט 10 שנים חלפו מאז המקרה הזה שודאי שאינו מוסיף כבוד, לא לרפואה בישראל, ולא לתעשיית התרופות. נעשו מאז מאמצים לכונן קוד אתי מוסכם בין התעשייה להסתדרות הרפואית, הותקנו תקנות מחייבות וקפדניות יותר בכל הקשור ליחסי תעשייה-רפואה.

האם המצב שונה כיום ? האם השיקולים היחידים המנחים את הרופאים כיום בעת מתן מרשם לחולה הם השיקולים המקצועיים בלבד וטובת החולה ?…יש לקוות שכן…

 עם זאת, חייבים לציין שעדיין ניתן לשמוע מפעם לפעם, דווקא מצד מנהלי שיווק בחברות תרופות מסויימות, שה”דבר היחידי שעובד בשיווק רפואי זה הקשר האישי עם הרופאים”. זה בדרך כלל אחד הנימוקים של מנהלים אלו שלא להציג באמצעות האינטרנט מידע מקצועי הנוגע לתכשירים שלהם. צריך לקוות רק, לטובת הרפואה, והתעשייה בישראל, שהקשר האישי הזה לא כולל כרטיסי טיסה לחו”ל, מחשבים אישיים נישאים וכיו”ב….

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה