המעבדה הרפואית

תוצאות מעורבות לנוגדנים מצומדים חדשים בסרטן שד גרורתי (ASCO)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
תוצאות חדשות באשר ליעילות נוגדנים מצומדים בסרטן שד גרורתי, כך עולה ממחקרים שהוצגו בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית 2024

בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית, הוצגו תוצאות מעורבות לנוגדנים מצומדים המשתמשים בנוגדנים כדי להיקשר לחלבונים על פני שטח תאי הסרטן ולהעביר מטען רעיל של כימותרפיה. כיום מאושרים שלושה נוגדנים מצומדים לשימוש בחולות סרטן שד גרורתי שטופלו בעבר: sacituzumab govitecan, trastuzumab deruxtecan ו-trastuzumab emtansine. נוגדן מצומד רביעי, datopotamab deruxtecan נמצא בבחינה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

באחד המחקרים שהוצגו, DESTINY Breast-06, הטיפול ב-trastuzumab deruxtecan הראה הישרדות ללא התקדמות מחלה טובה יותר מכימותרפיה בחולות עם סרטן שד גרורתי חיובי להורמונים ו-HER2 נמוך. תוצאות אלו צפויות לשנות את הפרקטיקה הקלינית.

מחקר נוסף בחן לראשונה את הנוגדן המצומד –  enfortumab vedotin בסרטן שד. למרות שהודגמה פעילות אנטי-גידולית, התוצאות לא עמדו בסף התגובה שנקבע מראש. ד”ר אנטוניו ג’ורדנו, מחבר המחקר, ציין כי “יש צורך בבחינה מעמיקה יותר של ביטוי המטרה של התרופה ושל עיתוי מתן הנוגדן המצומד.”

מחקר ה-SACI-IO HR+ בחן את  sacituzumab govitecan עם וללא pembrolizumab  בחולות סרטן שד גרורתי חיובי להורמונים ושלילי ל-HER2. הוספת מעכב נקודת-בקרה לא הביא לשיפור משמעותי בהישרדות ללא התקדמות מחלה באוכלוסייה הכללית, אך נמצאה עדות לפוטנציאל לתועלת בקבוצת החולות עם גידולים חיוביים ל-PD-L1.

החוקרים הדגישו כי חשוב לפתח הבנה טובה יותר של אופן פעולתם של נוגדנים מצומדים אלו ומדוע הם מפסיקים לעבוד, על מנת לשפר את הטיפול בחולות סרטן שד גרורתי.

לכתבה בMEDSCAPE

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה