המעבדה הרפואית

תוצאות מבטיחות לטיפול התחלתי משולש בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes, Obesity and Metabolism)

סוכרת DIABETES

טיפול משולש הכולל מטפורמין, Dapagliflozin ו-Saxagliptin מהווה גישת טיפול יעילה ובטוחה לחולים עם סוכרת מסוג 2 שלא קיבלו טיפול תרופתי קודם, בהשוואה להגברת עצימות הטיפול, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism.

ההנחיות הנוכחיות ממליצות על טיפול משולב מוקדם להפחתת הסיכון לסיבוכי סוכרת ומניעת אינרציה קלינית בחולים עם סוכרת מסוג 2.

המחקר האקראי-מבוקר בתווית-פתוחה נערך בתשעה אתרים בדרום קוריאה וכלל 105 חולים עם סוכרת מסוג 2, שלא קיבלו טיפול תרופתי (גיל ממוצע של 49.5 שנים; 34.2% נשים) אשר קיבלו טיפול משולש (מטפורמין, Dapagliflozin ו-Saxagliptin) או תוספת טיפול בהדרגה (התחלת טיפול במטפורמין, הוספת Glimepiride ו-Sitagliptin באלו עם המוגלובין מסוכרר נמוך מ-9.0% או עם טיפול ראשוני במשלב מטפורמין ו-Glimepiride באלו עם ריכוז המוגלובין מסוכרר של 9.0% ומעלה ולאחר מכן Sitagliptin.

התוצא העיקרי היה שיעור החולים שהשיגו המוגלובין מסוכרר נמוך מ-6.5% ללא היפוגליקמיה, עליה במשקל של 5% ומעלה, או הפסקת התרופות עקב אירועים חריגים לאחר 104 שבועות.  תוצאים משניים כללו את שיעור החולים בהם המוגלובין מסוכרר ירד אל מתחת ל-7.0% לאחר 56 שועות ו-104 שבועות וירד אל מתחת ל-6.5% לאחר 56 שבועות, כולם ללא אירועי היפוגליקמיה, עליה במשקל, או הפסקת טיפול בשל תופעות לוואי.

לאחר 104 שבועות, שיעור גבוה יותר של חולים תחת טיפול משולש השיגו את התוצא העיקרי, בהשוואה לאלו בקבוצת הגברת טיפול הדרגתית (39% לעומת 17.1%, p=0.027).

בשתי הקבוצות, שיעור דומה של חולים (46.3%) השיגו ריכוז המוגלובין מסוכרר נמוך מ-6.5% לאחר 104 שבועות, אך שיעור החולים ללא היפוגליקמיה, עליה במשקל, או הפסקת טיפול עקב תופעות לוואי היה גבוה יותר בקבוצת הטיפול המשולש, בהשוואה לקבוצת הגברת טיפול הדרגתית (83.3% לעומת 38%, p<0.001).

הטיפול המשולש הוביל גם לירידה גדולה יותר במשקל הגוף עם הבדל בין הקבוצות של 3.64- ק”ג (p<0.001) בהשוואה להגברת טיפול הדרגתית.

בסיכומו של דבר, טיפול תרופתי משולש נסבל היטב עם פחות אירועים חריגים בהשוואה להגברת טיפול הדרגתית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בגישת טיפול חדשה עם התחלת טיפול משולב בחולים עם אבחנה חדשה של סוכרת מסוג 2.

Diabetes, Obesity and Metabolism, June 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה