המעבדה הרפואית

התועלת של תוספי מגנזיום וויטמין B6 על הבריאות הנפשית ואיכות החיים של מבוגרים במצבי דחק (Stress Health)

במאמר שפורסם בכתב העת Stress and Health מדווחים חוקרים מאירופה על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תוספי מגנזיום, עם ובלי תוספי וויטמין B6, עשויים להביא לשיפור משמעותי קלינית בתפקוד היומיומי של מבוגרים המתמודדים עם דחק ובהם רמות נמוכות של מגנזיום בדם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים מצאו קשר בין משק המגנזיום וצריכת וויטמין B6 ובין הבריאות הנפשית ו/או איכות חיים. במחקר אקראי-מבוקר בן שמונה שבועות במשתתפים בריאים עם רמות נמוכות של מגנזיום בדם ודחק חמור/חמור מאוד, מתן משלב מגנזיום עם וויטמין B6 לווה בירידה גדולה יותר בדחק, בהשוואה למתן מגנזיום בלבד.

כעת מדווחים החוקרים על תוצאות ניתוח משני של השפעות מגנזיום, עם ובלי וויטמין B6, על דיכאון, חרדה ואיכות חיים. מבוגרים עם מדד DASS-42 (Depression Anxiety Stress Scale) של מעל 18 נקודות חולקו באקראי לקבלת מגנזיום עם וויטמין B6 (Magne B6; מינון יומי של 300 מ”ג ו-30 מ”ג, בהתאמה) או מגנזיום בלבד (Magnespasmyl; מינון יומי של 300 מ”ג).

התוצאים שנבחנו כללו את השינויים מתחילת המחקר במדדי דיכאון וחרדה לפי DASS-42 ואת איכות החיים של החולים לפי סולם Short Form-36 Health Survey.

החוקרים מדווחים כי עם שני הטיפולים חל שיפור משמעותי במדדי דיכאון וחרדה לפי DASS-42 מתחילת המחקר עד לאחר שמונה שבועות, בפרט במהלך ארבעת השבועות הראשונים. השיפור באיכות החיים המשיך לאורך שמונה שבועות. לאחר ארבעה שבועות, תועד שיפור גדול יותר ביכולת ביצוע פעילות גופנית בפעילויות יומיומיות עם משלב מגנזיום עם וויטמין B6, בהשוואה למגנזיום בלבד.

ממצאי המחקר תומכים במתן תוספי מגנזיום למבוגרים במצבי דחק ועם רמות מגנזיום נמוכות בדם, שכן אלו עשויות להוביל לשיפור בתפקוד היומיומי.

Stress Health. 2021 Apr 16

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה