המעבדה הרפואית

החשיבות הפרוגנוסטית של יחס קשריות לימפה בחולי NSCLC (מתוך Transl Lung Cancer Res)

במאמר שפורסם בכתב העת Translational Lung Cancer Research מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי LNR (Lymph Node Ratio) הינו גורם מנבא אפשרי להישרדות והישנות ממאירות בחולים עם ממאירות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) עם עדות פתולוגית למעורבות קשריות לימפה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולי NSCLC עם מחלה בסיווג N1 התוצאות וריאביליות מאוד ודרושים נתונים נוספים לניבוי הפרוגנוזה. מספר קשריות לימפה חיוביות הוצע כסמן פרוגנוסטי. עם זאת, מספר הקשריות החיוביות תלוי במספר הקשריות שנבחנו בדגימה. מדד LNR עשוי להתגבר על מגבלה זו וכעת הם ביקשו לבחון את מדד זה כמנבא הישרדות והישנות בחולי NSCLC עם מחלה N1 פתולוגית.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית של מחקרים שפורסמו לפני 17 במרץ, 2016, להערכת החשיבות הפרוגנוסטית של LNR בחולי NSCLC עם N1 פתולוגי.

חמישה מחקרים פורסמו בין 2010-2014 נכללו בסקירה השיטתית ומטה-אנליזה. מספר החולים הכולל עמד על 6,130 חולים (בין 75 עד 4,004 חולים בכל מחקר). יחסי הסיכון המשולב מכלל המחקרים להערכת ההישרדות הכוללת והישרדות ללא מחלה של LNR באוכלוסיית חולים זו עמדו על 1.53 ו-1.64, בהתאמה.  החוקרים לא זיהו עדות להטרוגניות או הטיית פרסום בין המאמרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בחשיבות הפרוגנוסטית האפשרית של יחס קשריות לימפה לניבוי הישרדות והישנות ממאירות בחולי NSCLC עם עדות פתולוגית למעורבות קשריות לימפה.

Transl Lung Cancer Res. 2016;5(3):258-264

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה