המעבדה הרפואית

סקירה של מיוקרדיטיס חריפה המתייצגת בדומה לארוע איסכמי חריף (מתוך Cardiovasc Ultrasound)

מאת ד”ר אולה קראסיק

מחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Cardiovascular Ultrasound סוקר מקרים של מיוקרדיטיס חריפה המתייצגת בדומה לארוע איסכמי חריף. מיוקרדיטיס חריפה עשויה לדמות לארוע לב חריף מכיוון שהמטופל מתלונן על כאב טיפוסי בחזה, השינויים ב-ECG זהים לאלה הנצפים בארוע קורונרי חריף, ואנזימי הלב מוגברים בדם. במחקר זה מתארים החוקרים סדרת מקרים של מיוקרדיטיס משוער המתייצג עם עליות ST ב-ECG בקבלה.

בין השנים 1998-2009, סך של 21 מטופלים (מתוכם 20 גברים, בגילאים 17-42) התייצגו עם כאבים בחזה, עליה קבועה של מקטעי ST , עליה של טרופונין. ל-20 מתוך המטופלים היה חום ותסמינים דמויי-שפעת טרם ההתייצגות. לא נמצאו גלי Q בלתי תקינים באף רישום ECG . אנגיוגרפיה לא הדגימה מחלה קורונרית. רב המטופלים נשארו אסימפטומטיים במעקב לטווח הארוך, מלבד 2 אשר חוו חזרה מאוחרת עם אותה התייצגות קלינית, כולל ECG וממצאי מעבדה, כמו בהתייצגות הראשונה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מיוקרדיטיס (ככל הנראה וירלי) המאופיין בהתייצגות עם עליות ST ב-ECG המדמה התקף לב, מאופיין בפרוגנוזה טובה לטווח הקצר עם סיכון מסויים לחזרה. המצב נפוץ יחסית בגברים צעירים, ומהווה ככל הנראה ישות קלינית נפרדת.

מספר מאפיינים עוזרים לשלול מקור איסכמי להתייצגות:

* גיל צעיר ופרופיל סיכון קורונרי נמוך.

* התפתחות ECG לא טיפוסית, עם התנרמלות איטית של ST וללא הופעת גלי Q .

* תבנית לא טיפוסית של ביו-מרקרים, עם רמות גבוהות של טרופונין מוקדם בהתייצגות, גם אם המטופל מגיע לבית החולים שעה אחת לאחר הופעת הכאב.

* העדר עליה ברמת D-dimer למרות ירידה משמעותית בפיברינוגן לאחר טיפול ב-rTPA , דבר המצביע על העדר קריש תוך כלי.

* אנגיוגרפיה תקינה.

Cardiovasc Ultrasound. 2011;9(1)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה