הנחיות חדשות לפרפור פרוזדורים בנוגע למחלות רקע (ESC Congress)

החברה האירופאית לקרדיולוגיה פרסמה הנחיות מעודכנות לניהול פרפור פרוזדורים, המדגישות את חשיבות הטיפול במחלות הרקע ובגורמי הסיכון והוצגו בכנס החברה האירופאית לקרדיולוגיה

החברה האירופאית לקרדיולוגיה פרסמה הנחיות מעודכנות לניהול פרפור פרוזדורים, המדגישות את חשיבות הטיפול במחלות הרקע ובגורמי הסיכון. פרופ’ איזבל ואן גלדר מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי בחרונינגן, הולנד, הציגה את ההנחיות החדשות בכנס החברה האירופאית לקרדיולוגיה.

ההנחיות החדשות מציבות את זיהוי וטיפול במחלות הרקע ובגורמי הסיכון כמרכיב המרכזי והראשוני בניהול המטופל. ואן גלדר הדגישה כי מחלות הרקע הן הגורמים המניעים הן להופעה והן להישנות של פרפור פרוזדורים, וגישה דינמית אליהן היא “מרכזית להצלחת הטיפול בפרפור פרוזדורים”.

ההמלצות כוללות:

  1. המלצה מדרגה I לטיפול במספר רב של גורמי סיכון ומחלות רקע, כולל יתר לחץ דם, מרכיבי אי ספיקת לב, השמנה, סוכרת, צריכת אלכוהול ופעילות גופנית.
  2. המלצה חדשה מדרגה I למתן מעכבי SGLT2 לכל המטופלים עם פרפור פרוזדורים.
  3. המלצה מדרגה IIb לטיפול בדום נשימה בשינה.

ההנחיות מציגות מסגרת חדשה בשם AF-CARE, כאשר ה-C מייצג comorbidities (מחלות רקע). הן כוללות מסלולי טיפול ספציפיים לפרפור פרוזדורים חדש, התקפי וממושך, כולם מתחילים בהערכת מחלות הרקע.

בנוגע לנוגדי קרישה, ההנחיות ממליצות על שימוש בנוגדי קרישה פומיים ישירים (DOAC) לכל המטופלים עם ציון CHA2DS2-VASc של 2 ומעלה, ולשקול זאת במטופלים עם ציון 1.

פרופ’ חוסה חוגלר מאוניברסיטת טקסס סאות’ווסטרן, שהיה מעורב בכתיבת ההנחיות המשותפות של 2023, ציין כי השינויים משקפים הבנה משותפת של הקשר ההדוק בין שליטה במחלות הרקע לבין שליטה בפרפור פרוזדורים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה