טיפוס מדרגות מפחית את הסיכון לתמותה (מתוך כנס ה-ESC)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-European Society of Cardiology עולה כי טיפוס מדרגות מלווה בסיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה ותמותה עקב מחלות לב.

הסקירה כללה תשעה מחקרים עם נתונים אודות 480,520 משתתפים והחוקרים השלימו ניתוח של חמישה מחקרים עם 455,649 משתתפים במטרה לקבוע את הקשר בין טיפוס מדרגות ובין הסיכון לתמותה מכל-סיבה ותמותה עקב מחלות לב וכלי דם. המדגם הכולל כלל משתתפים בריאים כמו גם מבוגרים עם היסטוריה של אוטם לבבי או מחלת עורקים היקפית (גילאי 35-84 שנים, 53% נשים).

טיפוס מדרגות לווה בסיכון מופחת ב-39% לתמותה קרדיווסקולארית (סיכון יחסי של 0.61, רווח בר-סמך 95% של 0.48-0.79) וירידה של 24% בסיכון לתמותה מכל-סיבה (סיכון יחסי של 0.76, רווח בר-סמך 95% של 0.62-0.94).

ממצאי המחקר הצביעו על קשר חיובי בין טיפוס מדרגות ובין תחלואה קרדיווסקולארית, כולל אוטם לבבי, אירוע מוחי איסכמי ואי-ספיקת לב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במידה וישנה אפשרות לעלות במדרגות או להשתמש במעלית, כדאי לבחור במדרגות, לאור היתרונות של עליית מדרגות מבחינת הלב. גם פרצי פעילות גופנית לפרקי זמן קצרים משפיעים לטובה על המצב הבריאותי וטיפוס מדרגות קצר הינה התערבות קלה לשילוב במסגרת הפעילות היומיומית.

מתוך כנס ה-ESC

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה