מכשיר חדש מפנה חומר ניגוד מהסינוס הקורונרי (מתוך American College of Cardiology)

ממחקר שנערך לאחרונה, עולה כי שימוש ב- extracorporeal hemoperfusion adsorbing column במהלך אנגיוגרפיה קורונרית מפנה ביעילות את מרבית חומר הניגוד בו משתמשים במהלך הפרוצדורה, עוד לפני הגעתו לכליות. המחקר פורסם בכתב העת של הקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה (the American College of Cardiology).

מכשיר זה, כך מציינים החוקרים, יכול להפחית בצורה חדה את ההארעות של נפרופתיה הנגרמת כתוצאה מחשיפה לחומר ניגוד.

בניסויים שנערכו, הוכנס קטטר F-8 לשאיבה לתוך הסינוס הקורונרי דרך הוריד הפמורלי. דם וורידי הועבר לתוך extracorporeal contrast-adsorbing column בנפח 500 מ”ל במהלך אנגיוגרפיה קורונרית.

החוקרים הזריקו 155 מ”ל חומר ניגוד לעורקים הקורונריים של 8 חזירים במהלך האנגיוגרפיה. אצל 5 מהם סונן חומר הניגוד דרך ה- adsorbing column למשך 90 דקות, ואצל 3 לא.

שיעור הפינוי הממוצע של יוד היה 49.4%. השטח מתחת לעקומה של ריכוז היוד היה נמוך ב-60% בקבוצת המחקר בהשוואה לקבוצת הביקורת. לא היו תופעות לוואי כתוצאה מהשימוש במכשיר.

החוקרים ציינו כי נפרופתיה הנגרמת מחשיפה לחומר ניגוד היא הסיבה השלישית בשכיחותה לנפרופתיה הנרכשת בבית החולים. החוקרים ציינו כי הם מאמינים כי המערכת לפינוי חומר הניגוד עשוייה להיות בעלת פוטנציאל בבני אדם עם אי ספיקת כליות שהייתה קיימת לפני כן, עם נפרופתיה סכרתית או עם ריבוי גורמי סיכון אשר עוברים percutaneous coronary intervention עבור נגעים מורכבים.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

J Am Coll Cardiol 2006;47:1866-1870.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה